apv motorn

brinken600

Välkänd medlem
26 okt 2008
648
0
16
Rättvik
Visst ska vell vajrarna från apv portarna sitta fast på apv motorn ? tog nämligen lös locket till apv motorn nu och då så stack vajrarna bara upp där men var inte fästa på apv motorn som ska snurra?
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.642
802
113
Kramfors
är det bara att göra som det står på denna sida så bliralltbra eller ? och vad skulle hända om apv portarna inte skulle vara kopplade till apvmotorn ?
http://snowmobile.off-road.com/snowmobile/article/articleDetail.jsp?ts=111907020410&id=195515

Ja gör så enligt länken och tänk lågist bara så är det enkelt.. Att köra med vijrarna lös är inte så bra för den får fel mängd soppa vid full gas så motorn tar skada i längden. Den tappar också såklart all effekt över 6500v och sluvarvet sänks regält , lär ha fattas 15hk typ.
 

brinken600

Välkänd medlem
26 okt 2008
648
0
16
Rättvik
Ja gör så enligt länken och tänk lågist bara så är det enkelt.. Att köra med vijrarna lös är inte så bra för den får fel mängd soppa vid full gas så motorn tar skada i längden. Den tappar också såklart all effekt över 6500v och sluvarvet sänks regält , lär ha fattas 15hk typ.
okej jag har kört utan vjrar till morn ända till nu och har inte känt att det har gått dåligt haha men då kopplar jag in dem nu då haha :hello:
 

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
jag hade en vajer som var av på min skoter jag hade förra året, en Mtn Cat 600 -02, och körde kanske 60mil med en av vajrarna av. Den varvade inte ut som den skulle (toppen var vid 7900/800 rpm) upptäckte det när den skar. kolven hade fått arbeta i för hög värme och mot för högt motstånd.

Byt båda vajrarna och sen se till att renjöra portarna minat en gång per år. APV motorn är så stark att den ska kunna klara att dra runt motorn så om portarna går trögt så sliter den av vajrarna utan problem.