Aprilskämt?

pa

Aktiv medlem
1 jan 2000
58
0
1
Vagnhärad Sverige
Läste lite i Miljöpartiets program.....

"Att plundra bon, att köra rally med skoter, att hugga träd och ta virke var man behagar och annat sådant beteende, kan framtvinga snävare regler från markägare och viltvårdare."

Man vet inte vad ett sånt här parti hittar på om dom anser att alla skoterägare kör rally med skoter.... Jag skulle inte förvåna mig i alla fall. Dom sitter ju isolerade i vår huvudstad som ligger lite avsides och har lite svårt att ta till sig hur det ser ut på "landet".....
:)
 

konan

Välkänd medlem
16 sept 2004
1.294
0
16
I Boden där solen alltid ler
bevare mej väl!!!!

man kan aldrig vara säker, miljö partister är ju ett hot mot rikets säkerhet som jag ser det.
deras flummiga utalanden verkar i bland tagna direkt ur någon skum dröm
eller så är det natur preparaten som spelat dem ett spratt (kanabis/opium):D

Det är nog ett skämt ;)
 

Ahlen

Aktiv medlem
29 mar 2005
50
0
1
Lappland
Hörde att vissa HÖGRE uppsatta personer vill sätta SKOTERFÖRBUD i fjällen, för att när dom är uppe i fjälls en gång om året och skidrar så ska det vara lungt. Vissa av dom har väl inte ens varit till fjälls eller ute i naruren.
 
E

Ej medlem/Inloggad

sannslöst!

Dom som kommer med sådana här förslag vet ju inte vad dom pratar om. Skicka upp dom hit till norrlands inland en vinter så dom får se hur det igentligen är och inte att dom sitter nere i stockholm och bestämmer massa som blir helt tokigt! Visst finns det dom som buskör med skotrar men det finns de dom som gör med bilar också, ska dom förbjuda bilkörning också då?!?
 
F

Fråddan

Det är tamefan inte sant..

Nää.. ta upp 08: ottorna till Norrland ett år så ska dom få se hur resten av Sverige är och inte bara några betongförorter i och runt våran kungliga huvudstad!
 
E

Ej medlem/Inloggad

Sluta gnälla på 08-orna

Fråddan skrev:
Nää.. ta upp 08: ottorna till Norrland ett år så ska dom få se hur resten av Sverige är och inte bara några betongförorter i och runt våran kungliga huvudstad!
Sant är att Riksdagsbesluten tas i Stockholm, MEN inte enbart av så kallade 08-or. MPs miljöpolitik är en farsot som tyvärr spridit sig över hela landet och till fler partier, att politikerna samlas i Stockholm för att ta besluten är ju inte Stockholmarnas fel.
Jag törs nästan garantera att majoriteten av Stockholmarna inte är emot snöskotertafiken.
Själv så är jag ingen 08-a
 

Ahlen

Aktiv medlem
29 mar 2005
50
0
1
Lappland
Bor du i norrland? det är inte illa menat när vi säger 08:eek:r. Det är bara ett så att säga utryck. Jag skulle bara rätta till lite
 

polaris_XC500

Medlem
10 apr 2005
38
0
1
35
Östersund
Jag säger då det...

Det är ju så att det man inte vet någonting om, det har man fördomar mot. Hur många rasister har egentligen umgåtts med en mörkhyad, och hur många stockholmare har tillbringat mer än en vecka i norrland(och vice versa).
Vi "norrlänningar" säger ju 08:eek:r åt de som kommer från stockholm med omnejd, och tror att dom är korkade fjollor som skuttar kring i tajta märkeskläder. "08-orna" tror ju däremot att vi norrlänningar är en bunt hembrännare som går på socialbidrag och har en IQ under 50.
Att miljöpartiet vill förbjuda (eller rättare sagt begränsa) skoterkörningen ser jag inte som något annat än ren och skär idioti. Detta är ett klart exempel på hur centralstyre även har negativa sidor. Skoterförarna i Miljö Partiet är nog ganska lätträknade, och därför är det nog ingen i det partiet som har några invändningar mot att avveckla skoteråkandet. Om det sedan blir en folkomröstning av det hela så kommer vi i minoritet (skoterförare är ju minoritet i Sverige) som kör skoter att kunna påverka valresultatet ytterst lite.
Om MP anser att man bör ta bort skotrarna p.g.a. miljöutsläppen (2l/mil är faktiskt rätt mkt) så blir det väl större effekt om man avvecklar bilar i Stockholm och låter folk åka kommunalt.

MP i riksdagen - Nej Tack