Apex Gt -07

J

Jona$

Har lite frågor om Apex "rx1" GT 2007.
Har fått ögonen på en och kikat på 2gånger ena saken jag märker är att det knarrar nå sjukt när man vrider styret när den står still, testade på några fler med samma chassi som stog där..samma sak.

sen när jag startade den och justerade den elektroniska dämparen skrammlade det ifrån boggin(vad jag upplevde iaf) men sen när den fått stått ett tag var det borta..kanske nåt som ladda eller så för att den stått så länge? "6mån"

Sen undrar jag om det är nåt mer man ska hålla koll på

och visst är det 5års garanti på dessa, isf till 2012

Wazabi

Välkänd medlem
29 mar 2008
326
0
16
Piteå
Tjenare!

Har en Warrior GT - 07a och ja styret knarrar lite när man står still.
Dock common sence att man inte ska försöka svänga när en skoter står still så man inte vrider av styrstången lr liknande.

Sen de där skrammlet du nämnde i boggien när du justera Öhlinaren har jag aldrig varit med om, ska vara helt ljud lös.

sen så är det bara 2års garanti på snöskotrarna, tror det enbart är 4-hjulingar och motorcyklar som har 5års garanti.

hoppas det hjälpte lite :D

J

Jona$

Tackar, jo jag är fullt medveten om att man inte ska slita i styret när man står still, men kollade igenom maskinen å rucka då även lite i handtaget för att kolla spelet..men måste juh gå att åtgärda..blir dum i kolan om en maskin knarrar.

Undrar varför det bara är 2års garanti..vart jag lite mer nojig, skulle vilja ha en garanti som klarar sig över vintern iaf..

*Men har du ännu org.mattan om inte vad annat
*Hur upplever du stötdämparna, jag är stor "120kg" 194cm
*Vad kostar den att försäkra hel ungefär , hojen min kostar 14000 :(
*Inget annat man bör vara uppmärksam på denna modell eller är den verkligen så sjukt bra som media och dom man läst om påstår...

släng gärna in allt du kommer på..ska in i veckan.

Wazabi

Välkänd medlem
29 mar 2008
326
0
16
Piteå
Jo man kan fundera lite grann varför de enbart är 2års garanti på snöskotrar.
Angående dämparna så är jag nöjd med mina, framdämparna är ruggit bra och den bakre öhlins - säger väl de mesta? :D , men jag har dock schimsat den bakre dämparen, för för mig så var den inte nog hård även på hårdaste läget, (130+).

Det är annars inte gjort så mycket på min, har bytt matta till en med 44mm kammar, höjt styret ca 4" , no-slip drivhjul och så har jag den löstagbara dubbel dynan.