Antal Mil!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Tapan1

Aktiv medlem
26 aug 2008
86
0
6
muodoslompolo
JAg har gått runt och funderat på att om man kan ändra antalet timmar från mpem boxn då jag har bra kontakt med en ÅF som även har verkstad och om dem kan göra sånt? tänkte om man kan göra så innan jag registrerar den i sverige (finskregistrerad för tillfället) är det lagligt? tänkte ta och nollställa allt! sen köra med den en sådär 2-300 mil sen regga den till sverige i sommar?
och motor är ju bytt efter 1200mil på den och annars är den fräch då den gått enligt mätaren 1500mil.
 

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Fuffel, ruffel å båg...

Min LYNX RC-600 SDI ( 2006 ) har gått 1500 mil enligt mätaren.
Motorn skulle tydligen vara bytt innan jag köpte den,
men jag vet inte säkert.
Jag känner att motorn börjar bli lite tröttare nu.
Det står ju på mätaren hur många timmar de gått på nyare skotrar !
Min har gått uppåt en 76 timmare enligt mätaren...
Hade vart fint om man hadde kunnat ändra hur mycket skotern gått :rock:
Jag hade kunna få 20000:- mer för min maskin :D
om jag fått ner mätarställningen till 200 mil istället för 1500 mil :D
Måntro om man kan nollställa mil antalet och tim antalet från MPEM boxen ?
Kan återförsäljare göra så ?
Jag är mycket bra vän med en kille som äger en lynx återförsäljning och verksta om dem kan göra de på nå sätt ?
Hade vart som sagt kanon !
Jag har gått runt och funderat på att om man kan ändra antalet timmar från MPEM boxen då jag har bra kontakt med en ÅF som även har verkstad och om dem kan göra sånt ?
tänkte om man kan göra så innan jag registrerar den i Sverige (finskregistrerad för tillfället) är det lagligt ?
tänkte ta och nollställa allt !
sen köra med den en sådär 2-300 mil sen regga den till sverige i sommar ?
och motor är ju bytt efter 1200mil på den och annars är den fräch då den gått enligt mätaren 1500mil.

Tapan1

:mad: Du verkar vara en riktigt oseriös skoterägare ! :mad:


Jag som seriös skoterägare skulle aldrig svara på sånna frågor/funderingar du skriver om ovan.



.
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
40
Roknäs
JAg har gått runt och funderat på att om man kan ändra antalet timmar från mpem boxn då jag har bra kontakt med en ÅF som även har verkstad och om dem kan göra sånt? tänkte om man kan göra så innan jag registrerar den i sverige (finskregistrerad för tillfället) är det lagligt? tänkte ta och nollställa allt! sen köra med den en sådär 2-300 mil sen regga den till sverige i sommar?
och motor är ju bytt efter 1200mil på den och annars är den fräch då den gått enligt mätaren 1500mil.

Hoppas du inte är seriös! Är du det kan du pissa i motvind istället, det ger iallafall inte resten av oss minuspoäng!
 

lars

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.496
0
16
Nästan kvalificerat för en varning det här. Hoppas verkligen att du inte är seriös.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.