Ansiktsmask /skydd barn?

morris

Välkänd medlem
1 jan 2000
567
3
16
Gällivare
Nån som har nåt tips på nåt vettigt att skydda ansiktet på ungarna med? Tycker utbudet är minst sagt glest... Enklast skulle vara öppen hjälm ihop med en huva och facemask i mindre storlek, men inte sett nåt sånt. Kört med en liten neoprenmask åt flickan, men är mycket klumpigt att få på plats + att det immar för henne.

EJakobsen

Välkänd medlem
4 apr 2012
880
2
18
Hassela
Har en öppen skidhjälm på jänta, brukar ha en buff runt halsen över mun och näsa och sen knyta en lite tjockare halsduk utanpå när hjälm och glasögon är på plats.

Har dock funderat på om det inte finns glasögon med monterad facemask för barn att få tag på, skulle vara betydligt lättsammare.

Mvh Erland

Niklas M

Välkänd medlem
22 aug 2013
382
0
16
Umeå/Vilhelmina
Scott, de är glasögon med ett svart skydd som hänger ner till hakan, de är av hård plast men insidan är vaderad så de är faktiskt ganska sköna :)

jolpa

Välkänd medlem
24 jan 2010
720
3
16
sundsvall/NJURUNDA
En sån hade jag alltid när jag åkte med farsan i mina yngre dagar. Använder den fortfarande ibland, dock bara de dagar det körs lugnt och man ska ut och grilla korv eller så.
Skulle rekommendera en sådan facemask+bandana/luva och den vanliga slalomhjälmen!