Ang Polaris 900-twin

TräsketPatte

Välkänd medlem
1 jan 2000
658
0
16
48
Luleå
Nu är man skoterlös och letar med ljus och lykta efter en ny maskin inför vintern. Naturligtvis är det MINST 365cm matta som gäller:D Såg på Blocket att det finns en ny RMK 900 -05 till rätt kurs.
http://www.blocket.se/vi/9512304.htm?ca=1_9_s
Nu är det ju så att jag inte ens tittat på en Polaris sedan man körde RXL 650 i början av 90-talet, och det förstörde ju det mesta av förtroendet för Polaris. Och det har ju hållit i sig sedan dess... Sedan är ju Polaris andrahandsvärde minst sagt hmmm "obra". Men en ny maskin är ju en ny maskin!

Erfarenheter ang denna 900 twin tas emot med mycket stor tacksamhet!

Mvh
 

kurtti

Välkänd medlem
31 aug 2005
109
5
18
Gällivare
En kompis hade en rmk 900 -05, den stod mer på verkstan än han körde med den.
Han böt in den nu i våras mot en phazer mtn 4 -t. Han fick 75 tusen för rmk`n. Yamaha handlaren i kiruna tar inte emot rmk p.g.a att dom är mycket svårsålda.
Rmk 900 ligger på 84 tusen i fjolårets lista så räkna bort 5 tusen till i år.

Personligen hade jag inte köpt en sån har själv en rmk 800 ves som jag nu har bytt in mot en summit 1000.
 

konan

Välkänd medlem
16 sept 2004
1.294
0
16
I Boden där solen alltid ler
de vibrerar som fan och har en förmåga att vilja ta eld .försök hitta en 700a de går kanon fint.
för övrigt så är alla märken kass eller bäst beroende på vem man frågar, jag har dock bara positiva erfarenheter av polaris men även av andra märken, ac är ej ett av dessa
 

TräsketPatte

Välkänd medlem
1 jan 2000
658
0
16
48
Luleå
de vibrerar som fan och har en förmåga att vilja ta eld .försök hitta en 700a de går kanon fint.
för övrigt så är alla märken kass eller bäst beroende på vem man frågar, jag har dock bara positiva erfarenheter av polaris men även av andra märken, ac är ej ett av dessa
Naturligtvis så är det ju så. Är nog få områden som anhängarna är så "hemmablinda" som i skotervärlden. Detta med vibrationerna i 900:an är ju däremot en sak man hört från flera håll. Förövrigt kan det kan ju vara lite korkat att köpa en maskin som man vet är som ett blysänke att sälja.

Tackar för synpunkterna iaf!