Ang "Nerdrevning"

Skidoo600

Välkänd medlem
17 jan 2012
989
1
18
åland
Ska köpa ny lilla drevet-kugg. Jag ska ha en 20 kugg men jag stötte på en sak. Vad menas med "11W"x20 och "13W"x20? Det jag undrar e vad står W:et för?

Tack!

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.634
101
63
Örnsköldsvik
Bredd? W= Width? Antal länkar i bredd skulle jag tro helt enkelt :)
Är dock inte 100 säker :p

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Skidoo600

Välkänd medlem
17 jan 2012
989
1
18
åland
Bredd? W= Width? Antal länkar i bredd skulle jag tro helt enkelt :)
Är dock inte 100 säker :p

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Fundera lite på det också, det står ju så på brallor också :p i vilket mått e det i? vet du?

Skidoo600

Välkänd medlem
17 jan 2012
989
1
18
åland
Jag tänkte dreva ner 2 kugg på lilla, måste man köpa ny kedja till eller kan man korta av den orginala eller behöver man inte göra något med kedjan?

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
Kedje och Drevbredd

Du räknar hur många länkar det är helt enkelt.
Jag kör med 15 länkar bred kedja, men har också 13 länkars som jag ibland använder.

Ang att ta isär och korta en kedja, jag har talat med förare och mekaniker som gjort de och säger att de inte är så svårt. Jag har testat lite på nån gammal trasig kedja från brorsans summit, men de var inte de snyggaste jobbet och jag körde inte en meter med den kedjan. Har man en trasig 72 länkar lång kedja har man ju några sprintar på sig att få ut lite snyggt och sätta in igen.
Övning ger färdighet.

Attachments

Skidoo600

Välkänd medlem
17 jan 2012
989
1
18
åland
Sv: Kedje och Drevbredd

Du räknar hur många länkar det är helt enkelt.
Jag kör med 15 länkar bred kedja, men har också 13 länkars som jag ibland använder.
Nu tänkte jag lite fel. jag tänkte att det var avståndet från ena länken till den andra men det är väll bredden på länken som menas??

Skidoo600

Välkänd medlem
17 jan 2012
989
1
18
åland
Sv: Kedje och Drevbredd

Ang att ta isär och korta en kedja, jag har talat med förare och mekaniker som gjort de och säger att de inte är så svårt. Jag har testat lite på nån gammal trasig kedja från brorsans summit, men de var inte de snyggaste jobbet och jag körde inte en meter med den kedjan. Har man en trasig 72 länkar lång kedja har man ju några sprintar på sig att få ut lite snyggt och sätta in igen.
Övning ger färdighet.
Nej, det e int så svårt att korta en kedja, brorsan ha korta nåra å det blev no bra :)

Skidoo600

Välkänd medlem
17 jan 2012
989
1
18
åland
Tog upp kedjehuset idag och kikade. Jag har 24 på toppdrevet. Då jag ska dreva ner, räcker det med att ta 2 kugg för att få den att dra på mattan eller måste man ta 3? (vill inte att den tokstegrar)
Har 11 länkar.