ang cylinderskruvar

N

N_w

tjenaa, har nyss bytt kolvar i min mxz 600 är det olika längder på skruvarna? alltså mellan de 2 som sitter i cylindern och de utanför? jag vart osäker var de skulle sitta sen så kollade jag sprängskisserna å då är de olika..?

hjääälp!!!

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
haalå

1. har nyss bytt kolvar i min mxz 600 är det olika längder på skruvarna?
2. alltså mellan de 2 som sitter i cylindern och de utanför?
3. jag vart osäker var de skulle sitta sen så kollade jag sprängskisserna å då är de olika..?

1. besvarar du med 3. , alltså ja det är olika längder, de som sitter i toppen. Två av dem, de som sitter ovanför avgasportarna är ca 1cm kortare.

2. an undrar jag vad du menar? i cylindern? menar du bultarna som håller fast cylindern? eller menar du de i toppen? alla är ju utanför cylindern ;-)

hoppas jag hjälper dig lite iaf, inte stressa när du skriver dina frågor, bra frågor ger bra svar.

N

N_w

haalå

1. har nyss bytt kolvar i min mxz 600 är det olika längder på skruvarna?
2. alltså mellan de 2 som sitter i cylindern och de utanför?
3. jag vart osäker var de skulle sitta sen så kollade jag sprängskisserna å då är de olika..?

1. besvarar du med 3. , alltså ja det är olika längder, de som sitter i toppen. Två av dem, de som sitter ovanför avgasportarna är ca 1cm kortare.

2. an undrar jag vad du menar? i cylindern? menar du bultarna som håller fast cylindern? eller menar du de i toppen? alla är ju utanför cylindern ;-)

hoppas jag hjälper dig lite iaf, inte stressa när du skriver dina frågor, bra frågor ger bra svar.

okej ursäkta jag var otydlig. jag menar de 4 skruvarna som håller cylindern 2 är ju skruvade innut i cylindern i vätskekanalen och 2 st utanför:) är det någon längd skillnad på dem? för jag kan inte mäta med mina eftersom de är sönderdragna av tidigare ägare...

tack på förhand

N

N_w

sen hittade jag detta spår på 3st skruvar av 8st vars skall dessa sitta tror ni?

mvh Jonte

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
Ah jag är retard och ber om ursäkt för mitt tidigare uttalande.. trots mina oändligt antal timmar innuti rotax rovan min så halkade jag och tänkte fel, såklart du har 2st innuti cylindern oxå..

Men de längre ska vara fram och kortare på insuggsidan

men hur menar du att du inte kan mäta dem?
är de av? eller får du inte ut dem? :hmmmm2:

och i toppen ska du ju ha 12 skruvar, varav 2 är kortare och de ska sitta ovanför vardera RAVE klocka (26 på bilden). Så vilka är de 8 du har? vet du inte var de hör hemma? Spåret kan jag inte svara på att de har någon uppgift. . äre samma längd på alla dina 8?

N

N_w

Jag märkte när jag skulle montera skruvarna att endel hade dragits så hårt av förra ägaraen så man ser rent hur skruven har töjjts ut vid gängstigningarna nästan så man kan bryta av skruven med händerna..,konstigt det där med spåret men de skit jag fan i.. kan ju inte mäta skruvarna som du förstår nu:)

jag såg 2 korta över ravarna på toppen:)

tack så mycket för hjälpen