Ang 40l tank 600rs

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.291
86
48
Övik
Som hittat... Kommer nog inte undan billigare än de ca $50-60 det går på från staterna.. Äh, bättre med en dunk på tunneln isåfall :)

Swikberg

Välkänd medlem
3 okt 2008
762
0
16
söråker
har nu oxå köpt en 40l tank med tankmätare. och har en 09 rs men de borde ju gå att koppla in en mätare brevid som man kan kolla på om inte den är proggad för de eller ? de enda är vell att man måste ha en mätare som är synkad med varandra.

tacksam om någon vet någon mätare eller liknande som borde funka så ska ja testa de iallafall.

factory_racing

Välkänd medlem
6 nov 2007
398
0
16
kalix-nyborg
har nu oxå köpt en 40l tank med tankmätare. och har en 09 rs men de borde ju gå att koppla in en mätare brevid som man kan kolla på om inte den är proggad för de eller ? de enda är vell att man måste ha en mätare som är synkad med varandra.

tacksam om någon vet någon mätare eller liknande som borde funka så ska ja testa de iallafall.
Jo fan no borde de gå å lösa med å få en tankmätare. ett mätarhus från en 08 undra va ett nytt sånt kosta för dom har ju så de går å koppla in direkt. Är iaf riktigt nöjd med skotern har fått prova den bättre nu när det kommit lite mera snö å ja säger vilken jäkla raket till skoter :) rapp så inni helvete å mkt bra register har kört f7a haft 2 såna å det går då inte å jämföra i nått å f7an går ändå hårt org.

Swikberg

Välkänd medlem
3 okt 2008
762
0
16
söråker
Jo fan no borde de gå å lösa med å få en tankmätare. ett mätarhus från en 08 undra va ett nytt sånt kosta för dom har ju så de går å koppla in direkt. Är iaf riktigt nöjd med skotern har fått prova den bättre nu när det kommit lite mera snö å ja säger vilken jäkla raket till skoter :) rapp så inni helvete å mkt bra register har kört f7a haft 2 såna å det går då inte å jämföra i nått å f7an går ändå hårt org.

låter fint de ;) ja var riktigt nöjd med hur min f7 gick men hade ju variatorkitt på den med så den gick ju lite bättre av de också men ska bli kul å se hur dom skiljer sig åt. ska mäta upp mätarn nu här å se inom vilka områden den arbetar så ska vi se om de inte ska kunna finnas någon slags mätare som ska kunna funka ;D

factory_racing

Välkänd medlem
6 nov 2007
398
0
16
kalix-nyborg
låter fint de ;) ja var riktigt nöjd med hur min f7 gick men hade ju variatorkitt på den med så den gick ju lite bättre av de också men ska bli kul å se hur dom skiljer sig åt. ska mäta upp mätarn nu här å se inom vilka områden den arbetar så ska vi se om de inte ska kunna finnas någon slags mätare som ska kunna funka ;D
okej meddela i tråden hära hur det gick med mätaren om du fick de å funka :beer:

Swikberg

Välkänd medlem
3 okt 2008
762
0
16
söråker
okej meddela i tråden hära hur det gick med mätaren om du fick de å funka :beer:
jo så här långt har jag kommit. mätte ohm på bränslemätarn med ca 5 l i stort sett tom låg den på 64 ohm. och med ca 30 liter så hade jag 7 ohm.

detta innebär att jag borde ha en bränsle mätare som heter följande 60/90-3 ohm vilket innebär att när de är full tank så ska motståndet vara 3 ohm och när de är tomt någonstans mellan 60-90 ohm som jag kan förstå de och jag hoppas att de kommer funka mätarn är beställd och jag ska få den på måndag så kommer med mer info då jag testat lite men om ni vill testa själv så har ni värderna där som den går i mellan :rock:

Swikberg

Välkänd medlem
3 okt 2008
762
0
16
söråker
köpte den på njurunda bil och el. hemsida här. http://www.nbe.se/ eller om du har lust å leta själv den jag tog heter vdo och jobbar inom 60/90-3 ohm har jag för mig att de stog men du kan vänta ett tag med å beställa tills jag har testat om den funka haha :p men vore perfekt om de gick

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.291
86
48
Övik
Nej har själv en -08 så det enda jag behöver är en givare, men dom är så förbannat dyr så jag kör nog med dunk bak istället :) Var mest bara nyfiken!

Swikberg

Välkänd medlem
3 okt 2008
762
0
16
söråker
Nej har själv en -08 så det enda jag behöver är en givare, men dom är så förbannat dyr så jag kör nog med dunk bak istället :) Var mest bara nyfiken!

jaha ok då förstår jag själva mätarn i tanken du var ute efter alltså ;) den följde med då jag köpte min.

Swikberg

Välkänd medlem
3 okt 2008
762
0
16
söråker
en uppdate nu då jag har fått min mätare nu och prova lite lätt bara och den funkar klockrent finns även en liten justering som man kan justera själva pilen på mätaren så den blir exakt. betäckningen är 60/90-0,5 ohm och inte 3 som jag skrivit förut så nu ska jag bara hitta något lämpligt ställe å sätta den på känns inge skoj å borra upp någon kåta men tyvärr så mäste de nog bli så om ja inte gömmer den under huven någonstans. men en vdo 60/90-0,5 funkar som mätare till en rs 09.

de sämsta i hela historien är de att inte brp själva kunde nåt om detta och hade ingen susning på hur man skulle kunna fixa de på bästa vis. deras förslag var som någon tidigare oxå gort var att borra hål i tanken å dra en slang uppifrån å ner.

men men hoppas de kanske hjälper någon fler som vill ha mätare eller har funderingar på samma sak

Koggen

Välkänd medlem
29 jul 2007
186
9
18
Oviken
Original mätaren funkar alltså bara på 08?
Vart hittar ni tank å mätare billigast?
Har sj en 08 å ha tänkt å kopplat in mätare å större tank!

R

RevMan

finns det RS-tankar som har det stora hålet i framkant? Alltså det som summitar och insprutningsmaskinerna har.
Såg en dålig bild på 40l tank kit som finns i NA och där ser det ut som att hålet finns i tanken som följer med kittet iaf.