Alternativa luftfilter till XLT

OrrenXLT

Välkänd medlem
1 jan 2000
404
0
16
Råneå Sverige
Nån som har förslag på andra luftfilter än orginal burken..?

Ja har lessnat på att efter en kort stunds lössnölekande stanna å skaka av den där jeävla skumgummimuffen..och även fast det fastnar snö i den är de ändå drivor i luftburken... har kollat på skoterbutiken och duells men dom har bara ganska enkla sorter, typ såna man sätter på sin Rajd med kohler 440 motor från 1800kallt...

har hört talas om speciella lössnöåknings filter men hittar ingen återförsäljare tänkte om nån har förslag????
 

OrrenXLT

Välkänd medlem
1 jan 2000
404
0
16
Råneå Sverige
jag hittade en sorts filterduk som SLP säljer dom kallar för PrePowder filter.. det finns att köpa i olika stora ark.. dom är troligen tillverkade av nån slags textil som används i kläder som andas väldigt bra men är stänger ändå ute vatten o snö...

Jag hade tänkt ta bort plasten som sitter nedaför mätarhuset och fixa fast en bit av den där filterduken ovanför hålet där luften far ner i luftburken oså skita i att sätta tillbaks plastbiten som jag tog bort... Då är de ju bara o sopa bort snön med handen om de lyckas fastna.. http://www.startinglineproducts.com/catalog.cfm?pageID=detail&catalogID=3&catID=21&productID=367