Alllmän koll!

Gården

Välkänd medlem
23 nov 2006
510
0
16
Bollnäs
Halå där ute i värmen. Tänkte bara kolla om det är några fler som börjar längta tills vintern och kanske tagit in skotern i garaget och börjat skruva? Vad görs isfl? Och är det någon som vet om det går att ha en 2tums höjare och fatbar på en v-max xtc 600 -97 utan att förlänga gaswirar och bromsslang? Ska själv göra att mattbyte nu och även lite annat. Ha de bra /jakob:beer:
 

Pejij

Välkänd medlem
3 apr 2008
830
0
16
Arjeplog
Man har ju längtat till vintern ända sen snön smälte. Dock har jag ju i år dämpat abstinensen lite med hjälp av sommarskotern jag köpte med några polare. Det är nu man börjar räkna pengarna för att räkna ut hur kul man kommer ha i vinter :beer:
 

Gården

Välkänd medlem
23 nov 2006
510
0
16
Bollnäs
Man har ju längtat till vintern ända sen snön smälte. Dock har jag ju i år dämpat abstinensen lite med hjälp av sommarskotern jag köpte med några polare. Det är nu man börjar räkna pengarna för att räkna ut hur kul man kommer ha i vinter :beer:
Jo det är sant haha, men nu när det kryper mot hösten så längtar man ännu mer!
 

xtremerider

Välkänd medlem
6 aug 2008
783
1
18
Bredbyn
Jag längtar nå så jävulskt till vintern, ska göra några små grejer på skotern och ett v-kit ska förmodligen inhandlas :)
 

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Ska ut och köra direkt första flingan landar :)
Har satt på vforce 3or som inhandlades billigt från staterna, sen är det ett variatorkit ditsatt samt att boogie dämparen ska in på service...
Räcker ekonomin till ska en 44mm matta inköpas...Bäst det blir mycket snö i år!!
 

Gården

Välkänd medlem
23 nov 2006
510
0
16
Bollnäs
Ska ut och köra direkt första flingan landar :)
Har satt på vforce 3or som inhandlades billigt från staterna, sen är det ett variatorkit ditsatt samt att boogie dämparen ska in på service...
Räcker ekonomin till ska en 44mm matta inköpas...Bäst det blir mycket snö i år!!
haha aa hoppas på mycket snö:)
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Skotern har stått i garaget sen i slutet av vintern. Och är inte startad sen dess.
Jag har fått skruva lös ena cyllen och skickat den på lagning + köpa en ny kolv och 2st insugsgummin.

Har börjat räkna pengarna och kollat på vad man kan få för skoter då min nuvarande skoter ska säljas så fort den är ihop skruvad och provstartad.
 

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
Har haft isär hela ***** motorn och bytt lite packningar i vevhuset. Satt dit en 44mm matta, ska dreva ner nu när lönen kommer. Satt en högre höjare + 440styre. Rätat fotstegen och håller på förstärka.. Och så har jag bytt slides också :p
 

Gården

Välkänd medlem
23 nov 2006
510
0
16
Bollnäs
Har haft isär hela ***** motorn och bytt lite packningar i vevhuset. Satt dit en 44mm matta, ska dreva ner nu när lönen kommer. Satt en högre höjare + 440styre. Rätat fotstegen och håller på förstärka.. Och så har jag bytt slides också :p
Du har haft en del att göra med andra ord:)
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Tömt luftburken, 85hp extra! :aetsch: slängt ett fatbar på, ställt in toe-outen på den, smort upp hela skotern. ska slänga bort dom där ***** krägningshämmarna!
sen började mina planer att kräva pengar..
när lönen kommer så ska drev inhandlas, renovera variatorn. ev pipor, ev v-kit och ev crosshuv så man vågar bomba genom riset utan att värdet på skotern sjunker.
får se hur långt pengarna räcker...
har lagt ut mc:en på blocket och skrev att jag kan byta den mot en trippel, blir det av så blir det trippelbygge av SKSen. Trippel :beer:

var å rasta skotern på vatten tills remmen börja att fransa å kört lite här på ängen hemma å fräst bort gräs :p

var igår å drog bort krängaren, bort med dövikt!
 
Last edited:

fredde_byske

Välkänd medlem
24 feb 2007
630
0
16
Byske
Är spårat sugen på vinter NUU... Har bytt till en 600 motor, släng dit v-force3, slp pipor, slp boost bottle, renoverat alla dämpare och 44as matta ska inhandlas. :D