Alkolås på skoter....

Olaf

Medlem
17 jul 2006
22
0
1
Boden
hur blir det när det är -20 minus, kul och blåsa i den då och sen skulle det säkert börja rackla på något jevla sätt
 

Quethec

Välkänd medlem
21 apr 2005
824
2
16
Gävle
Läst igenom tråden så har nån redan nämnt de.. men jag skulle inte tro att kylan är nått stort problem..

Olaf skrev:
hur blir det när det är -20 minus, kul och blåsa i den då och sen skulle det säkert börja rackla på något jevla sätt
 

konan

Välkänd medlem
16 sept 2004
1.294
0
16
I Boden där solen alltid ler
Problemet är att man bara vill att vissa fordonskategorier ska ha dessa alko lås.

Helt ok att taxi,buss,lastbil ja yrkestrafiken kort å gått då finns det ju möjlighet till avdrag för kostnaderna kring installationen.
Att göra skillnad på tex båt och skoter är ju rent patetiskt ,hur ofta har jag personligen vart full/onyckter på skoter? Aldrig ! men i båt har det hänt, nu har jag en eka med snurra å inte en 500hk bayliner .

skadornas omfattning om någon klotar med skoter i fyllan e oftast relativt liten (oftast singel olyckor) än om någon brakar in i något med 10 pers i båten i 50 knop då är helt plötsligt skadan betydligt större ,både i mänskligt lidande och samhällsekonomiskt men som sagt de ska ju skärpa reglerna på sjön nu 02-05 promille :)

Få se nu vart bor de flesta väljarna och var finns det mest båtar i SVERGE ? :rolleyes:
bara en tanke :confused:
 

j-son

Välkänd medlem
18 jul 2006
1.157
4
38
33
vars ska man sätta det isåfall? på styret?

om man är 20 mil från närmaste civilisation det e lite snöblint och skotern välter. krasch! där gick alcolåset sönder! JIPPI!nu får jag motion! gå 20 mil hem i snöstorm e ju inte så farligt! 20 mil,bah,inegnting ju!

eller det kanske är slasksnö som faller ner, jahaja, där blev blåsröret igentäpt! skitkul!
 

Quethec

Välkänd medlem
21 apr 2005
824
2
16
Gävle
Haha du e bra rolig du.. om du kraschar så alkolåset skulle gå sönder skulle nog nå mer gå sönder.. jag tror inte alkolåset är speciellt utsatt ^^

j-son skrev:
vars ska man sätta det isåfall? på styret?

om man är 20 mil från närmaste civilisation det e lite snöblint och skotern välter. krasch! där gick alcolåset sönder! JIPPI!nu får jag motion! gå 20 mil hem i snöstorm e ju inte så farligt! 20 mil,bah,inegnting ju!

eller det kanske är slasksnö som faller ner, jahaja, där blev blåsröret igentäpt! skitkul!
 

j-son

Välkänd medlem
18 jul 2006
1.157
4
38
33
man kan ju tippa på hårt underlag, och då om den sitter på styret kanske den går sönder, vem vet. allt annat kan ju klara sig. då e det inte så kuligt längre! :)
 

Quethec

Välkänd medlem
21 apr 2005
824
2
16
Gävle
DÅ skulle den inte sitta där antar jag.. sen har do mväll nått chip som ser om den är hel så är den ur funktion lär de väll gå att starta iaf.. men då kommer alla förstöra den men endå ^^.. iden kommer iaf ej funka.

j-son skrev:
man kan ju tippa på hårt underlag, och då om den sitter på styret kanske den går sönder, vem vet. allt annat kan ju klara sig. då e det inte så kuligt längre! :)
 

j-son

Välkänd medlem
18 jul 2006
1.157
4
38
33
håller med, kommer nog inte funkilunka det dära. jag skulle då aldrig lägga ut pengar på ett sånt. NEVAH!
 

Quethec

Välkänd medlem
21 apr 2005
824
2
16
Gävle
Jag hade skruvat bort den.. jag vet väll själv att jag inte super när jag ska åka skoteR?

j-son skrev:
håller med, kommer nog inte funkilunka det dära. jag skulle då aldrig lägga ut pengar på ett sånt. NEVAH!
 

j-son

Välkänd medlem
18 jul 2006
1.157
4
38
33
Quethec skrev:
Jag hade skruvat bort den.. jag vet väll själv att jag inte super när jag ska åka skoteR?
precis, aldrig att man skulle utsätta sin bäste vän för fara! (syftar på skotern)
 

Black_rider

Välkänd medlem
25 jul 2006
106
0
6
33
sundsvall
vist äre en bra ide med alkolås men blåsa i det när man har stått o slitit o gräft fram en skoter i 30 min skulle inte vara roligt!

sen alkolåsen kommer inte att förhindra problemen, vist kommer olyckorna bli mindre men bilar och alla andra fordon borde åxo ha det.

sen en flyt overall eller vad det hetta är en smart sak men isdubbar är nästan bättre.