Akut hjälp med 600 CFI som bara dog...

pl_84

Välkänd medlem
1 jan 2000
242
0
16
Backade med min switchback 600 CFI -07 igår och den bara dog, precis som om man får soppa torsk.
Vill som tända till men inget mer när man försöker att starta den.. Baktände kraftigt efter en stunds dragande....
Den är nytankad.
Ny bytta kolvar.. (kört ca 2 min fter kolv byte).
Mätte kompat och det va 8,3 i båda.

Det är dåligt batteri i den men jag har förmej att inte CFI behöver ha batteri men jag kan ha fel, någon som vet?

Någon som har någon annan idé?
 
Last edited:

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Steg 1. Har du bytt stift?
2. Kollat så du har gnista?
Om du har sakerna ovan och den ändå inte vill starta så kan du sätta startkablar från ett annat batt till ditt, och försöka igen.

Då har du iaf uteslutit vissa felkällor, och fungerar inte det så prova startgas. Om den går på det och inte utan så är det ju en bränslfråga.
I så fall, kolla om det sitter nån säkring nån stans.
 

pl_84

Välkänd medlem
1 jan 2000
242
0
16
En fråga till..

Hur är det med "gashängdödaren" på en 07a, sitter det en pigg som det alltid ha gjort eller är det någon annan lösningn på denna??
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
En fråga till..

Hur är det med "gashängdödaren" på en 07a, sitter det en pigg som det alltid ha gjort eller är det någon annan lösningn på denna??
Dödmansgreppet fungerar som alltid. Men testa det andra först. Och om det inte fungerar så kan du bara rycka ut kontakten för dom brytarna. Då ska den gå.
 

pl_84

Välkänd medlem
1 jan 2000
242
0
16
Fick igång den idag. Eldade på stiften och sedan startade den, dock en massa svart rök.
Hur kan den bli sur om det är insprut?
Tommgången ligger på 2250 varv vilket är för tok för mycke. Ska ligga på 1750 +- 200. Ska ut och kolla med startgas om insuggummina är trasiga...
 

pl_84

Välkänd medlem
1 jan 2000
242
0
16
Fick inte igång den igår... Misstänker att den drar tjuvluft vid spridarna.. Va lite trixigt att få dit dom, någon som provat?
 

pl_84

Välkänd medlem
1 jan 2000
242
0
16
Har nu hittat felet, det va så enkelt som att insuget va väck!
Tusen tack för all hjälp!