aktiv 600 problem

henkeeeh

Välkänd medlem
8 nov 2009
188
0
6
långshyttan
tjenare, drog igång min aktiv 600 efter att den har stått i ett år. böt stift och sprutade lite startgas startade direkt och jag stod och varvade lite. sen la han av och jag tänkte att det var soppan så jag blandade ny soppa men sen starade den inte, helt tvär dö hade gnista men startade inte!

någon som har varit med om något liknande?

MVH
 

jammen600

Välkänd medlem
14 dec 2004
1.395
0
36
Timrå
Har ni kollat bränslepumpen den sitter ihopbyggd med förgasaren om jag inte mins helt galet den brukar trassla.
 

Ockelbo 600-2

Välkänd medlem
14 apr 2008
132
0
6
Luleå
Det ska ju inte vara dyngsurt så det är säkert bra.
Men frågan är om du har tillräckligt med gnista, synbar gnista är inte synonymt med bra gnista.
Du kan ju kolla över tändsystemet, främst hatten och tändkabeln brukar bli slitna. :)

Har även varit med om att dödmansgreppets ("klykans") kontakter/kabelskor har haft lätt kontakt med varandra till följd av synbar men ej tillräcklig gnista.

Mvh
 

pezon

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.462
1
38
Så den går på "sup" men stannar sen.

Vad har du för gasare, det låter ju som att den inte får soppa.
 

henkeeeh

Välkänd medlem
8 nov 2009
188
0
6
långshyttan
fick igång han idag och kan säga att den var förjävligt sur spruta soppa ur avgas röret, varva ur han rejält, nu går han som en dröm startar på första hela tiden! :)
 

mullfritz

Välkänd medlem
30 okt 2007
566
0
16
Umeå
Jag har en likadan skoter och enda sätt att få bukt på problemet var att sätta dit en mikuni (34?)Går som ett spjut efter förgasarbytet!!