Adventure 800 -05, tappar orken.

Lever för SNÖ!

Välkänd medlem
19 okt 2008
172
0
6
kalix-nyborg
Alltså den gå fint, men på fulla spjäll så då missar den el bluddrar. har kört med speedtech burk hela tiden, de är de enda över orginal.

är de någon som vart med om liknande el?
är de bara kasta burken ?
 

Lever för SNÖ!

Välkänd medlem
19 okt 2008
172
0
6
kalix-nyborg
grejen är att jag körde knappt med skotern före ja satte dit burken, men är ju lätt kolla om de är burken som gör de. fast jag får ju för mig den gå fett !
 

niclassahlen

Välkänd medlem
25 dec 2007
238
0
16
Kramfors
grejen är att jag körde knappt med skotern före ja satte dit burken, men är ju lätt kolla om de är burken som gör de. fast jag får ju för mig den gå fett !
har du kollat (tappat ordet för vad dom heter ) det sitter ju liksom som 2 kåpor ovanpå cylindrarna på den där årsmod? Kolla dom så dom inte kletat igen för det kan göra att den inte öppna riktigt på fullt och kan även göra så att man släcker stift osv när dom inte är tillräcklig ren
 

Jakkeboi

Välkänd medlem
17 nov 2008
222
0
16
Luleå
har du kollat (tappat ordet för vad dom heter ) det sitter ju liksom som 2 kåpor ovanpå cylindrarna på den där årsmod? Kolla dom så dom inte kletat igen för det kan göra att den inte öppna riktigt på fullt och kan även göra så att man släcker stift osv när dom inte är tillräcklig ren
Menade du avgasportarna? =P
 

steffo_4

Välkänd medlem
8 mar 2007
252
0
16
41
sundsvall
har du kollat (tappat ordet för vad dom heter ) det sitter ju liksom som 2 kåpor ovanpå cylindrarna på den där årsmod? Kolla dom så dom inte kletat igen för det kan göra att den inte öppna riktigt på fullt och kan även göra så att man släcker stift osv när dom inte är tillräcklig ren

sätt dit orginal burken! speedtech´s burkar brukar kunna jävlas på äldre rotax fel flöde... om inte annat så kan du ju alltid bestycka om förgasarna sänka nålen ett steg så får du kanske till det....kan ju alltid ringa dom och fråga!
 

Lever för SNÖ!

Välkänd medlem
19 okt 2008
172
0
6
kalix-nyborg
ja ska skruva bort burken, orka inte börja betsycka. har hört dom haft lite problem, fast nog ska de gå med rätt betyckning, om man har kunspaken och tiden. vilket jag saknar.
 

J.Sandling

Medlem
27 dec 2009
24
0
1
Harads
Bort med burken så går den nog bättre...Hade samma fel på min gammel med en burk som innehållet som var i den inte va som det skulle....