95 VS 99 (V-Power)... Hör här!

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.289
1.112
113
Stora Blåsjön
Annars ett test intressant nog att göra för tidningen? Engström, notera! ;)
2x Kör dynotest på tex 2-3 maskiner, en gammal typ ockelbo och någon maskin från typ 2000 och någon ny maskin.
Dock är väll v-power knappast intressant för dom flesta då skiten inte finns där man kör skotern. Är ju besvärligt nog att få tag på 98 nu för tiden.
Mne det kan va intressant och se hur mycket man tappar/vinner på olika maskiner.

Last edited:

Tbird

Välkänd medlem
22 aug 2009
370
1
16
Norrbotten
Mätning på effekt i bilar har utförts av bl.a. 5th Gear och Top Gear, nu tar jag bara från minnet, men de mätte effekten på en äldre bil, en std bil av modernare snitt med knacksensor och en med Turbo och knacksensor (tror det var en Impreza). På den första var skillnaden ej mätbar, på den modernare med knacksensor så gjorde det några hk, på den med knacksensor och turbo var skillnaden betydlig, både märkbar och mätbar, kommer som sagt ej ihåg exakt siffror.

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.901
886
113
Kramfors
Sv: 95 VS 99... Hör här!

Om jag inte har drömt så är v-power bara 98 okt numera:wacko:

Jag vet inte om det redan är 98 okt eller om det kommer senare?

Hoppas jag har fel:eek:hwell:

Kollade databladet från 2012 agusti. V-Power 98,5 ron är det ivf .

Låter lite med endast 0,5 ron upp men V-Power har ju även mer glidmedel i sig och jämnare kvalle.

Last edited:

MattiasElg

Välkänd medlem
15 sept 2012
696
0
16
Ånge
Fick ett tips av lokala shellmacken att det nu i dagarna släppts V-power Nitro. Tyvärr bara i Norge men det skulle vara det absolut bästa man kunde tanka ur en pump tydligen. Vore spännande att att få jämföra det med vanliga V-powern.