850 motorn

patric70

Välkänd medlem
14 okt 2014
127
3
18
Södra Dalarna
Jag har en polare som har en Kahos 850, som käkar stift.
Det är ingen som funderar om bensinen ställer till det?
funkar tex 98 okt bättre än 95 okt när det gäller tändstiften.

För ca 100 år sedan…..eller typ 1995, så blev det något med soppan, och det blev problem med tändstiften BR9ES.
Och då uppfanns tändstiftet BR9EYA istället.

Vi kommer också att prova BPR9EIX IRIDIUM stift i hans maskin, för att se om det blir någon skillnad.
Vilken olja kör ni på?
 

AllaMärken

Välkänd medlem
13 aug 2020
137
9
18
Gällivare
Mina erfarenhet som mekaniker är lite som Asker. Dom som havererar gör det oftast ganska tidigt.

Har dock var lite tjall med avgasportarna på några där vajern går av. Jag tror det kan bero på ett bristande underhåll och avgasportar som verkar klabba igen värre än på en rotax.

Ang elsystem så upplever jag konstanta problem med tps och dyligt som mycket färre.

Tyvärr skulle jag säga att polaris stora akilleshäl just nu är mattorna med centerdriften. Ett evigt spännande för att dom ska hålla.

Ang stift så är det vissa vi träffar på som aldrig bytt ett stift medans vissa köper en låda varje vecka dom kommer upp. Ifjol fyllde vi en batterikartong med släckta bpr9es.
Vi har stoppat i br9eya åt vissa åt det har fungerat mycket bättre. Har satt i br9eix i en problem maskin nu får vi se om det hjälper denna.

Obs att detta är hur JAG upplever polaris i våran verkstad där vi skruvar alla märken utan att vara auktoriserade.

Skickat från min S62 Pro via Tapatalk

Dom har väl inte kvar centerdriften nå mer?