Nu är det bestämmt som vanligt så spårade det från 827cc till 827cc med turbo.:evil:.:evil:..
Spånar vidare om vad som kan tänkas behövas till motorn som skall byggas.
Som det ser ut så blir det följande:
RK Tek 827 big bore har pratat med Ceasly och han kan även göra förbränningsrum som lämpar sig för turbo.
Efter att ha läst på lite här på forumet så siktar jag på 10,00:1 i kompresionsförhållande och ett squishmått på 12mm
Eftersom jag skickar dit mina cylindrar så får han även porta dom.
Modifiering av giljotiner till rave portar ingår.
När cylindrarna är klara så skall även vevhustet portas.
Crank Shop enkel pipa med Tikka PPC slutburk (byts ut när det blir turbo, men siktar på att behålla pipan) .
Summit XR-S luftburk (byts ut mor plenum).
V-Force 3 reeds.
Original tändbox (eftersom det är en powertek borde det fungera)
Någon som provat använda sig av tändkil till dessa motorer (rotax 800)?
skall man prova med 1,25 eller 2,5 graders?
Tips på någon som är duktig på att porta vevhus, har funderat på SMP eller M-Performance.
Behöver även hjälp med ballansering av vev.
Någon som har mera tips eller ideer?
Är ute efter en "hållbar" motor med bra register och effekt.
Skall inte stressa med denna motor utan siktar på att ha den klar till nästa vinter.
Kom gärna med tips och ider på vad som behövs samt vad man bör tänka på.
Inköp av turbo agg står högt upp på listan så vad rekomenderar ni?
Är inte ute efter nått kina agg utan det skall vara ett riktigt kvalitets agg och helt nytt.
Spånar vidare om vad som kan tänkas behövas till motorn som skall byggas.
Som det ser ut så blir det följande:
RK Tek 827 big bore har pratat med Ceasly och han kan även göra förbränningsrum som lämpar sig för turbo.
Efter att ha läst på lite här på forumet så siktar jag på 10,00:1 i kompresionsförhållande och ett squishmått på 12mm
Eftersom jag skickar dit mina cylindrar så får han även porta dom.
Modifiering av giljotiner till rave portar ingår.
När cylindrarna är klara så skall även vevhustet portas.
Crank Shop enkel pipa med Tikka PPC slutburk (byts ut när det blir turbo, men siktar på att behålla pipan) .
Summit XR-S luftburk (byts ut mor plenum).
V-Force 3 reeds.
Original tändbox (eftersom det är en powertek borde det fungera)
Någon som provat använda sig av tändkil till dessa motorer (rotax 800)?
skall man prova med 1,25 eller 2,5 graders?
Tips på någon som är duktig på att porta vevhus, har funderat på SMP eller M-Performance.
Behöver även hjälp med ballansering av vev.
Någon som har mera tips eller ideer?
Är ute efter en "hållbar" motor med bra register och effekt.
Skall inte stressa med denna motor utan siktar på att ha den klar till nästa vinter.
Kom gärna med tips och ider på vad som behövs samt vad man bör tänka på.
Inköp av turbo agg står högt upp på listan så vad rekomenderar ni?
Är inte ute efter nått kina agg utan det skall vara ett riktigt kvalitets agg och helt nytt.