vilken pipa funderar du på ? har själv en re 800 2010:a som ja höll på att optimera i variator mm toppfarten är inget å hänga i julgran men fick till mycket fint drag i den. dock så ville ja ha ut mer så ja beställde en spi pipa samt grenrör för nåt runt 7000 och kan säga att de är som att kasta pengar i sjön skotern maxa inte ens 100 efter ja satt dit de dock org bestyckad primär då! vikta ja på ca 5 gram var ja uppe i nästan samma toppfart som med org pipan runt 145. tyckte detta var konstigt så ja tog den till jungrens motorteknik i matfors och bänkade den där. skiftade piporna flera gånger dock satt grenröret på från spi men själva pipan såg man ändå ett roligt resultat spi pipan hade mellan 3-6 hästkrafter mindre än org pipan på toppen de enda positiva var vell att mellanregistret började något lägre så kan få lite bättre gasvar men kan säga de för dessa pengar är de absolut inte vär det. kan säga resultatet är med spi grenrör och org pipa topp effekt 150 hk och med spi grenrör samt spi pipa topp effekt 147 som bäst då körde vi ändå rätt många repor.
en annan rolig grej var att spi pipan var otroligt känslig på temperatur var otroligt svår att få den leverera var några repor den gv runt 100 hk endast förmodligen var pipan ej riktigt varm så han på jungrens avbröt några gånger han sa de själv att de är inget å ha dedär. medans org pipan levererade otroligt jämt nästan alla repor med den diffa runt 1-2 hästar men inge mer i jämförelse mot spi pipan som fladdra värre en fladdermössen.
om du gillar plöja ner pengar i trim satsa då på mild portning av motorn i stället och kör med org pipa den är riktigt bra byggd kan lätt hämta mycke mer på en sådan grej samt att de även blir billigare en vad pipan kommer kosta.