700 Switcback -04, Templampan blickar och den bluddrar...

hekaman

Medlem
4 mar 2009
10
0
1
Hejsan

Templampan blinkar ibland och då bara bluddrar den. Har kollat vätske-nivån och bakre kylaren blir varm så det verkar cirkulera som det ska......Kommer och går oavsett underlag, blir även om jag åker i lössnö så jag börjar misstänka temp-givaren.

Började efter matt-byte från sliten 32 till fräsch 38-kams-matta. Har kollat spänningen flera gånger och släppt lite efter varje tur utan överkuggning. Ska det vara 2 fingrar emellan när den hänger löst eller med tryck? Kör utan no-slip och får mellan 2 fingar när jag trycker ner mattan.....

Hur het kan man köra en skoter, så länge det inte "ångar" är det lugnt??? eller?

Mvh Henke
 

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
kan även vara att du har luft i systemet..då blir de så... ställ skotern i uppförsbacke och låt den puttra på tomgång. sen öppnar du skruven som sitter på nippeln som kylarslangen kommer in på toppen..luft genom den...
annars kan de nog mkt väl vara att givarn har gett upp..

ang.mattspänningen kan man inte säga exakt hur många fingrar "blablabla" släpp så mkt de går precis så att den inte rappar för din körstil..då är de perfekt..

du ska inte köra skotern het nångång..den ska jobba på ett vist gradantal...varken lägre eller högre...men glykolen börjar koka kring 95grader har ja för mig..eller de är vattnet som börjar koka då...de är då den börjar trycka ur sig vatten.. det är ganska mkt före de lampan börja lysa för att förhindrar kokning då en kokning kan leda till schev topp osv..