670, 583, lynx lr ski-doo

skojter

Aktiv medlem
1 jan 2000
64
0
6
rave 670 -96, klart snyggare än 97an (tycker jag)
hur är dessa, helt olika chassin va? vilken är att föredra?

Mxz 583-670 96, 97, vad skiljer dessa åt?

vilken av de ovan är att föredra?
 
S

Sorken

Har kört både Rave 670 -96 och -97 en hel del och det är stor skillnad på körbarhet på dom.Personligen skulle jag inte ens fundera på en -96.Beträffande mxz 583 och 670 så vad jag vet så skiljer det inget förutom motor.Men jag kan ha fel.Bästa sättet att hitta rätt skoter är att ha tålamod och se till att prova maskinerna så att du kan bilda dig en egen uppfattning.X
 

skojter

Aktiv medlem
1 jan 2000
64
0
6
ok, så alltså är 97ans lynx att föredra....synd att den är så ful..=/

vad jag undrade på mxz var vad som skiljde 96an från 97an...

hmm...mxz eller rave....=)
 
T

tim

tycker g-type är riktigt snygg =)
kanske för att jag har en själv men...

96:ans modell av 670 väger bly! dom är ritkigt tunga och tungstyrda!

97:ans modell har mycke bättre fjädring i bogin framförallt!
 

Lynx0r

Medlem
1 jan 2000
22
0
1
Sundsvall
Vet att G-type inte är världens snyggaste skoter men om man skulle jämnföra den med en 96:a så skulle den slå 96:an med hästlängder....
 

antic

Välkänd medlem
1 jan 2000
616
0
16
Luleå Sverige
norrland.legonet.org
[Uppdaterat: Senast editerat den 25-Nov-02 kl 02:27 PM (CET)]-97 har en bakre sving i svetsad fyrkantsrör som inte alls håller. -98 är mycket kraftigare, och lite annorlunda, -98 har WP dämpare runt om. -97 har sämre i boggien och öhlins fram tror jag.

UPPDATERING: Jag skrev upprepade gånger bakre sving, jag menade såklart fram! (så knarkat...)
 

LYNX

Aktiv medlem
1 jan 2000
52
0
1
har själv ägt en rave 670 97:a annars bra skoter men den har brister mitt råd samla lite mera pengar och köp en 98:a eller så en ski-doo då istället...
97:an boggi är ett problem barn fram svingen brast för mig säkert 5 gånger ända tills ja lade dit svingen från en 99:a men den måste då kortas med 2 cm....
alu skenorna i 97:ans bogi spräcktes hela tiden svetsade och böt nåra gånger men jag gjorde förstärkningar på utsidan av 10mm tjock alu då började även dom hålla...
hoppade av 2 st fram boggi dämpare också öhlins som dom förövrit har alla 4...
och sen är dom tungstyrda ski-doo är mycket lättare svängda...'
det här är mina åsikter om denna skoter som ja körde 2 säsonger med...!!!!
 

skojter

Aktiv medlem
1 jan 2000
64
0
6
okejs...men om jag ska gå upp i prisklassen för en 98as bigpipe så köper jag nog hellre en mxz, summit, rmk 6-700 eller nått...