600sdi bluddrar vid gaspådrag

raket`n

Välkänd medlem
9 feb 2010
375
3
18
Ludvika
skoter jävel. vid lungt gaspådrag runt 4500 till 5000 rpm så bludrar den när jag ger mer gas så klipper det till som vanligt, gör jag full gas repa från
stillastående till full fart så märker man inget. bytte stift ingen skillnad.
gå hur fint som helst på tomgång o inga varningslampor som lyser,
någon som har nått tips

bostrom321

Välkänd medlem
12 mar 2012
134
0
6
Umeå
Har exakt samma problem, vad jag har hört så kan det ha kommit in vatten i luftburken (har inte kollat i min än) bluddrar din på båda cylindrarna?Luktar den bränt olja? kan va att den får för mycket olja också..

raket`n

Välkänd medlem
9 feb 2010
375
3
18
Ludvika
tjena bostrom321. hade min i natt med cupevärmare under huven samt att jag gick över samtliga givar
kontakter så nu gick den som vanligt. historien är att jag har haft skoter inne körde ut den å ställde den på släpet över natten. dagen efter så bluddrarde den så jag tänkte nog att det skulle kunna vara fukt någonstans

raket`n

Välkänd medlem
9 feb 2010
375
3
18
Ludvika
jaha problemet kvarstår. bluddrandet kommer när den blir riktigt varm. ska det va nån temp givare som
spökar.
snabbt gaspådrag märks inget, men när jag ligger 3500-4500 och gasar till lite så bluddrar den.
ska kolla komp och sätta i helt nya stift i morron

raket`n

Välkänd medlem
9 feb 2010
375
3
18
Ludvika
ja då har jag mekat lite 600sdi igen. tog loss bränsle systemet efter pump och filter, alltså slangar, rör o spridare. lade ned spridarna i würts brakeclean en timme. sen spraya jag brakeclean i spridaren kopplade på 12 volt så spridaren öppna sig blåste lätt med tryckluft. upprepade det ett flertal ggr.
knäckte även till flatstiften lite för bättre kontakt. monterade ihop alltihopa å provkörde.
ja va säger man. den gick som en klocka. fyy fan va gött, hehe