slänger in ett medelande här jag med

jag körde själv en rs i fjol hela vintern. köpte en 40l tank till den vilket är ett måste om man ska ut efter leden men ändå bör man inte räkna med längre körning än 10 mil innan de är dax för tanka då du ligger på ett snitt närmare 4 liter. back är ju alltid skönt att kunna ha dock upplevde ja aldrig de som ett problem ja sakna den just aldrig är ju mest när man ska av en släpvagn eller nåt i sånt fall men ingen ha ju kapat bort mina armar.
som någon tidigare skrev största pluset om du ska ha en rs är den att du har ett starkare chassi hårdare chimsning på dämpare. du har 44 matta org som är riktigt bra de är även ett tips om du köper en annan skoter sätt på den modellen av matta för den är väldigt bra grepp i. sliter inge rem just körde 120 mil utan behöva byta rem är du noga med inkörning av rem och håller koll så den inte blir för slapp på 800 så är de igentligen inga större problem med den heller visst sliter den lite mer men de som tydligen skulle vara ett problem är de att där du ställer in hur remmen ska ligga på re 800 800r är bara en plastskruv som ändras lite av sig själv så den bör hållas lite koll på så att inte remmen ligger för långt ner i variator skivorna då när du gasar på så skickar skotern iväg en på en högre växling och då går remmen tungt och vips skickar du den väldigt fort. sedan finns de lite mer grejjer man kan hitta på för just remslitage.
en både för och nackdel är olje blandningen du har ingen separat behållare på rs:en så där måste du blanda själv med bränslet lite jobbigt när man åker längre svängar och ska stanna på någon mack men man är ju säker och vet exakt blandning på den dock så tycker jag att de är skönare och kunna bara fylla på oljan i en separat behållare å slippa allt blandande.
vad de gäller driftsäkerhet så bör du nog välja bort rs:en om du inte vill skruva onödigt mycke för de är ju en maskin som är byggd för tävlings syfte och är därmed mer urtagen än vad standard maskinerna är. så därför är de mer noga med bestyckning temperaturer mm som du bör ha koll på annars går de fort å bränna kolvar och cylindrar mm.
mitt tips är nog att du köper en 800r alt re 800 och så köper du en 44:as racing matta den ska vara rip saw och shore 80 eller nå sånt den är fin. dreva ner 2 snäpp och möjligtvis ett variatorkitt eller mixtra lite där i allafall finns ju en hel värld av olika grejer du kan göra där å vips har du en skoter som kommer vara riktigt jäkla roligt de enda som finns kvar sedan å göra är vell å förstärka ´chassit lite grann å chimsa om dämpare å sånt små kraffs om du vill ha lite styvare å hållbart chassi.
vad kör du mest för körning då ?