600rr

sp4x

Välkänd medlem
22 feb 2006
1.074
0
36
Östersund
Nu står jag i grova tankar att skicka MXZan vidare till någon annan och skaffa mig en 600rr, dock lite fundersam om jag ska vänta till nästa säsong eller göra det nu på en gång, jaja, vidare till riktiga frågan.
Det är som så att jag inte hittar ett enda regnummer till en 600rr -08 så jag lyckas inte kika vad den kostar i försäkring om den står på mig eller mamma/pappa. Eftersom jag bara är 20år så hamnar gissar jag på att den blir rätt dyr på mig men skulle vara kul att veta.'

Så om någon vill dela med sig av ett regnummer eller helt enkelt säga vad Ni betalar hos vilket försäkringsbolag så vore det grymt bra
 

JeppeR

Välkänd medlem
31 jan 2008
928
0
16
Arvidsjaur
Är du säker att du ska ha en 600RR? har hört rätt mycket om dem, att de inte är så super bra och inte värda vad det kostar...
 

sp4x

Välkänd medlem
22 feb 2006
1.074
0
36
Östersund
Har stått mellan REV 600 och RRen men trivs mer på IQ än REV-chassiet så lutar rätt starkt åt det. Javisst, går att få tag i REVar billigare så tål att funderas på lite till :p

men mesta med den här tråden var att få reda på ett cirkus vad RRen kostar i försäkring.
 

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
Dina försäkringar, 1575kr/år halvförsäkring för en IQ440.
Bolagen nästan uteslutande på effekt och hur ny skotern är, inte speciella modeller vad jag vet (vad dom säger iaf).
Min prox 600 kostar 3500kr helförsäkrad hos Dina, deras självrisk är däremot svinhög på 10000kr. Länets skulle ha 5995 för att helförsäkra Proxen, självrisk 5000 kr tror jag, kanske 3000... Jag är 23 och båda maskinerna står på mig...
 

sp4x

Välkänd medlem
22 feb 2006
1.074
0
36
Östersund
iallafall länets och dina verkar räkna antalet hästar samt om det är en bredbandare eller inte.
har varit i kontakt med länets och de sa 2345:-/år Halvförsäkrad om den står på mig och det dubbla för hel, och det utan diskusion. så frågan är avklarad för min del iallafall :p
 

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
iallafall länets och dina verkar räkna antalet hästar samt om det är en bredbandare eller inte.
har varit i kontakt med länets och de sa 2345:-/år Halvförsäkrad om den står på mig och det dubbla för hel, och det utan diskusion. så frågan är avklarad för min del iallafall :p
Ja med så billig helförsäkring på Länets skulle det helt klart kännas aktuellt :)
Men det är lite lustigt, har du någon annan försäkring hos Länets?
Min IQ440 skulle kosta 6995 tror jag för helår på mig, och då räknar de på 440cc och en äldre årsmodell kontra en 08 600RR:hmmmm2:
En polare har en Prox2 600, alltså samma istortsett samma maskin som min Prox men 2004 istället för 2003. Han betalar runt 3500-4000kr/år helförsäkrad hos Länets, och han är 18! Så antingen hatar Länets inofficiellt mig eller så har ni jävulskt flyt i att prata med rätt personer :argh:
 

polarisIQ

Välkänd medlem
7 mar 2007
812
0
16
Boden
på mig kostar skotern 6995kr helår helförsäkrad, då kan jag dock inte ställa av och på när jag vill och jag är 18 år gammal. Den är betydligt roligare än rev chassit tycker jag, byt skidorna och bestycka ner om det inte är gjort = mumma, mattbyte kan du också göra men det är gjort på dem flesta! lycka till.
 

Bizz3

Välkänd medlem
4 mar 2006
414
0
16
Skellefteå
har du vunnit på lotto eller har du lånat massa pengar, du är 20år har bil hus och har tänkt köpa en polaris 600rr..:)
 

LindeMan

Välkänd medlem
4 aug 2007
804
0
16
hade precis fyllt 20 då ja köpte kåk, halvår senare hade ja phazern, allt e banken.
kåk har ja inga problem å låna till, va värre med skotern, hade inga planer å köpa fast man fick sånt bra erbjudande så de vore dumt, ångrar inte.
Sen att ja har lagt ut nästan 100k på en busbil utan bank e en annan sak, gäller att prioritera.
Men allt detta finns i en annan tråd du kan vända dig till istället
 

sp4x

Välkänd medlem
22 feb 2006
1.074
0
36
Östersund
har du vunnit på lotto eller har du lånat massa pengar, du är 20år har bil hus och har tänkt köpa en polaris 600rr..:)
föräldrars hus, min försäkring ;) dvs ingen kostnad
bilen gick på 30k
skotern jag har nu gick på 30k

skotern jag har nu ligger på blocket och kommer bidra med så mycket jag får för den samt att jag har en del sparat :)

hur har råd?
Snålar som en gris med allt annat.
Började jobba innan jag gick ut skolan.
Jobbar så mycket extra jag får.


Har inte riktigt de 85 000:- som en RR kostar men lånar det som kommer saknas räntefritt av släkting ;)
 

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
dina försäkringar anvädenr jag. och alla andra jag känner! dem e bra att ha och göra med. nackdelen med dina är att dem har högre självrisk på försäkringarna! skulle tro att självrisken på en rr är ungefär 10 papp...