Om man ev skulle köpa 600 motor nästa år! Vilka motorer passar bolt on eller utan mycket modifiering?
Har ett 03 rev x chassie med 05 440 motor nu!
app app är inte 500ss en rotax 583? min är ju en 597cc med 76,5mm(ev 76mm kom inte ihåg) kolvar i den 600 motorn jag köpte, jag gissar på att det är en 99:a motor jag köpt.
kan meddela att den passar rakt av i rev chassiet bara flytta motorplattan samt att jag satt i 440 tändningen och det var lite special fick lov att slipa ur lite ur ett spår för att vrida tändningen 3-4mm för att kunna skruva fast den annars var det inte mycket som skillde tog även hela svänghjulet och magna pullen från 440in. sen tog jag bort oljepumpen och ersatte den med 440ins lock.
det enda jag är lite fundersam på är upp vid toppen vid termostaten där hade jag bara en anslutning på 440 motorn rakt bak, på 600 motorn var det en anslutning rakt ner och en ovanpå undrar hur man löser det med kylarslang etc.
Det där berättade du väl för honom innan du sålde den?den saknade bokstaven på jägermeister uppkom iaf näg jag voltade i 80 på sjön!![]()
Fan du äger ju min gamla rev!de var jag som flidde -05 motorn och satte cross kåpor på den! ;D den saknade bokstaven på jägermeister uppkom iaf näg jag voltade i 80 på sjön!
hehe, det är en kul skoter de där! (Y)
Det har jag ingen aning om, troligtvis har den rasat och någon haft en extra och bara bytt. men det är icke jag.Hehe, ja jag märkte de att variatorn vart sämre och sämre ju mer jag körde.
![]()