600 ho

victor

Medlem
1 jan 2000
16
0
1
Hur mycket bränsle ska dom ta ungefär.
Har försökt att köra så ekonomiskt jag bara kan men den drar ändå 3 liter milen.
Den bluddrar lite upp till 4500 varv men sen går den som en klocka.


 

x2m19

Medlem
1 jan 2000
32
0
1
Umeå Sverige
skotern är inte den snålaste skoter som finns, men den får nog för mycket bränsle efter hur du beskriver det. prova att justera blänsleskruvarna på förgasarna så ska den nog gå bättre. men var noga med att justera alla lika...annars kan det bli dyrt.om du har pipor så kan det vara bestyckningen som strular. det var nog de tips jag kan ge. lycka till.
 

lars

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.496
0
16
600 HO, är det reedspacers original på den? Annars kan såna ta bort det bludder som du beskriver.
 

Fralla

Medlem
1 jan 2000
46
0
1
Östersund
Visit site
Min rev 600 H.O. är helt orginal och den brukar ta minst 3 lit/mil vid lite hårdare körning. Så tar din 3 liter vid lugn körning så kan den säkert behöva justeras.
 

Rave 800

Medlem
1 jan 2000
32
0
1
Hur långt har skotern gått??har ju en viss
betydelse..är den ny e re ju inget konstigt
med 3l/mil..men dom ställer ju sig själv dom där liksom rave:en så att den bluddrar låter ju jävligt mysko..
är de orginal grejjer på den..pipa osv?

jag skulle då INTE börja skruva på bränsleskruvarna om jag vore du..dom e jävligt kännsliga..å chansen att du kommer å få den å gå bättre e inte så stor..lämna in den till dom som kan istället..blir billigare i slutändan...!
 

victor

Medlem
1 jan 2000
16
0
1
Jo, jag ska lämna in den till veckan.
Den har gått ca 100 mil och bluddret blir bara värre.
Jag har inte en tanke på att börja justera själv.
 

anders3

Semi PRO sledder
1 jan 2000
79
0
0
Jag har inte fått min REV 600HO att dra mer än lite drygt 2 l/mil.

// Anders
 

Rave 800

Medlem
1 jan 2000
32
0
1
hmm..låter jävligt mysko..
men går den bra då..eller går den kasst...
är de inte bara stiften som beckat igen då...då kan dom ju gå bättre på högavarv...
vad kör du på för stift?
och vilken olja använder du..?
är första servicen gjord tidigare eller är de här den första sen den såldes ny?
 

Rave 800

Medlem
1 jan 2000
32
0
1
kolla stiften och kolla så inte choken ligger på..köp en flaska som smörjer,rengör och förhindrar frysning..och häll i en skvätt i tanken...och kör å kör..blir de inte bättre av de så lämna in den..
har haft 3st lynxar från -02,03 och 04.a ingen har bluddrat ..så de måste va nått enkelt fel...den kan ju få för mkt olja..å då syns de ju på stiften...