600 H.O går dåligt

kipper30

Välkänd medlem
5 apr 2011
276
0
16
Arvidsjaur
Har ett problem med min rmk 600 H.O -06. När jag kör på sjöar, leder, vägar mm så går den helt bra! Men utanför led går den svindåligt på högre varv. Alltså när jag styr ut på en myr eller nåt och ska gasa på fullt så bröölar den liksom bara. Som att den dör och den går oerhört dåligt!! Som att den bara går tungt när det blir mer snö och går tyngre.

Har tömt båda gasarna, samt fixat en av slangarna som var av som går från luftburken till varsin gasare. När jag sedan skruvat ihop allt, så startar jag den - den går kanonbra på tomgång, men när jag provar att gasa lite så svarar den inte alls! Alltså den båar bara när jag gasar...

Behöver alltså hjälp med att få veta varför den bara bååar. (Troligtvis nåt fel som jag själv orsakat efter att jag skruvat). Sen måste jag veta hur jag ska göra för att den ska gå BRA..

Panik! ska ut å köra med kompisarna inom SNAR framtid!

MVH
 

steevo

Välkänd medlem
2 feb 2011
214
0
16
Obbola
Kolla raveventilerna... Min ville inte vara med å leka till 100% heller, rengjorde dessa och skaffade bättre(får vihoppas)olja. Hade satt igen sig rejält! Går nu som den skall igen.
 

kipper30

Välkänd medlem
5 apr 2011
276
0
16
Arvidsjaur
Jag och en kompis skruvade hela dagen. Vi blåste ur förgasarna ORDENTLIGT, blåste alla slangar, kollade allmänt så att det såg ok ut. Vi hittade ganska mycket smuts i tanken, och eftersom det kändes jobbigt att tämma tanken så valde vi att placera ett extra bränslefilter mellan tanken och bränslekranen så det inte skulle kunna nå förgasarna.

Jag ska provköra imorgon - återkommer med resultat!
 

AlexA

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.356
0
16
Är det skillnad om du burkar åt höger och vänster? Tänkte om snön täpper för utblåset då du endast upplever felet där det är mycket snö?
 

kipper30

Välkänd medlem
5 apr 2011
276
0
16
Arvidsjaur
Har faktiskt inte tänkt på det där med åt vilket håll jag burkar.

Men efter att ha rengjort i stort sett hela bränslesystemet och satt dit ett till bränslefilter så gick den hur bra som helst idag!!

Så det gick till sej :)