550 skotrar

snodddas

Välkänd medlem
23 jan 2010
1.846
4
16
Lappland
Nu har jag vart å provat sambons Summit 550 på sjön ca 30cm snö och vatten på några ställen men nog känner man att det inte finns nån kraft i 550. Fast till köra och fiska och dra en packpulka är det säkert en jätte fin maskin.
 
R

räsern

Jo men nu kommer iallafall inte en 500ss i närheten av boggi, fjädring, chassit som min rave har :) hade aldrig haft kvar min 550 om det inte vore för boggin och fjädring och överlag, och jag har också hört att x-trim inte är nån höjdare
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
Det har väll ingenting att göra med motorn, vilken typ av fjädring du har. Vars vill du komma? Att han borde köpa lynx för att bli nöjd? Jag tycker det verkar som att du försöker övertala dig själv om att 550n är rätt maskin för dig.

Topic: som tidigare skrvet så beror det nog mest på hur och vars man kör.

Har kört 550 summit en sessong och det gick väll Ann, men nog hade den varit roligare med en 600 spis. Dra pulka och åka led var den däremot kalas bra till:)
 

Ant_

Välkänd medlem
23 feb 2011
140
0
6
Ljusdal
Jag stod i valet och kvalet när jag skulle köpa min skoter om jag skulle ha en 550 eller en 600 och är idag glad att jag valde en 600. Verkar som att det är som många säger att man snabbt "växer ur" en 550 och snart nog vill ha lite mer maskin. Därför föll valet för min egen del på en 600 istället då jag gärna vill kunna ha den ett tag och inte tröttna på en gång.

Hade man bara gått efter försäkringspremien hade det nog blivit en 550.
 

snodddas

Välkänd medlem
23 jan 2010
1.846
4
16
Lappland
Det lilla jag nu provat Sambons Summit 550 jätte lätt och enkel maskin och köra. Dra en packpulka och ha med en unge och fara och köra leder då är den en jätte fin maskin men är man själv och vill gasa och leka i snön är 550 för klen det kände man direkt. Fast själv kör man 1200 så 550 kändes otroligt klen.