550 fläktkyld

Habbeli

Välkänd medlem
1 jan 2000
352
0
16
Sverige
Jag har sökt men hittar inte tillbaka till en sida om 550-motorn. Vad jag kommer ihåg så var det lite problem med 550-motorn men med vad? Cylindrarna tror jag det var fråga om,,, nån som kan tipsa om rätt sida här på forumet?
 

aman_junior

Välkänd medlem
25 apr 2006
1.330
1
16
Lill byn
Samma här, har en rmk trail 550. Förlängd + en 51s matta.
ca 400mil, Felfritt! Saknar dock lite under huven ibland.
 

Skotte

Välkänd medlem
17 mar 2006
461
2
18
AC
Detta är nog inte tråden du syftar på, men jag såg detta igår när jag var inne och kollade hos: http://www.snowest.com/fusetalk/messageview.cfm?catid=89&threadid=318700&enterthread=y

We have 36 of the chit boxes here at the ski resort. We have witnessed them get progessively worse year by year.

In GENERAL, the old 488 piston port would go over 10k before a top end.

In GENERAL, the first 550 Cylinder reed motors would got about 8+ before needing a top end
In GENERAL, the first Edge 550's would go 4-8k before needing top ends.
Last years ('06's) were only hitting about 5k to 5.5k before burning down.

This years ('07's) we had burn downs as early as 1980 miles and we also had 4 crank failures this year.
Same riders (ski resort staff), same oil, same terrain.

Unless someone tells me that there have been significant engineering upgrades to this motor (and the gad dayum gear case, BTW) then we're going w/Doo this comming season. We're totally UNhappy w/out Poo 550's...and that's coming from someone that has (and likes) two Poo's in his garage.

Does anyone have any info about next years engines that shows me that there is some kind of improvement that will occur?
 

Habbeli

Välkänd medlem
1 jan 2000
352
0
16
Sverige
Det låter ju bra att ni inte har problem, men dom finns, frågan är bara var/hur och när???
"Skotte" det är inte rätt tråd
 
R

Robin

det är väl som alla fläktisar, bristande kylningsförmåga då dom pressas för hårt.
 

Lapp_Sven

Aktiv medlem
19 mar 2007
62
0
6
Var ju vart ute, cirka 15 grader varmt , och körde hårdare än va en fläktis pallar. ..