Såg till min förvåning att min nya skoter läcker lite vatten runt topplocksbultarna,inga större mängder för det syns inte i expansionskärlet efter 156 mil.
Har funderingar på att ta ur bultarna som det läcker runt(2 st) och gegga på gängtätning och återmontera.
Kan det fungera tror ni???
Vet ngn om detta är ett vanligt problem på Rotaxmotorerna?
Tacksam för seriösa svar.
Har fått ett vettigt svar på mitt problem via Glansgårdens Racing idag.
Felet är tydligen så att det finns gjutskägg kvar i vevhuset där bultarna bottnar...så det är bara att ta ur bultarna och rengöra så gott man kan och återmontera så blir det bra.
Detta broblem är sällsynt men händer då och då på en del nya maskiner.
Jag är så otroligt klantig att jag glömde bort första servicen på maskinen så alla garantijobb kan jag nu glömma.
Kom nu ihåg att detta är inte enbart ett Rotaxbekymmer...Även Yamaha.Polaris och Suzuki har stött på detta problem.