500 EFI problem

armani80

Välkänd medlem
1 jan 2000
152
0
6
Fick problem med ena skotern i dag då den skulle tas fram.

Den vägrar starta, bränslepumpen vägrar surra i gång ingenting händer alls då man drar i snöret ingen pump som snurrar i gång eller någe.


Den gick perfekt för 2 månader sedan då jag körde den till avställningsplatsen.


Det jag gjorde i veckan var att ta in batteriet och ladda upp det för det var dött, satt tillbaka det och testade starta den ingenting händer.

Mätte batteriet då det satt på plats i skotern i dag, det visar att det är fullladdat.


Vad ska man börja felsöka på? skotern har aldrig krånglat.

Trodde först det var nödstoppen då den såg lite sprucken ut men testade med en mejsel med den intryck och ryckte i snöret inget händer ändå.


Någon som har någe förslag eller är det bara att lämna in den?

:argh:
 

der_sturm

Välkänd medlem
30 nov 2007
244
1
16
Östersund
Inte för att jag har nån större erfarenhet av Polaris EFI system men, du har ju antagligen nåt elfel. Så jag skulle börja mäta och se om jag har spänning fram till EFI:n samt kolla alla kablar/kontakter ifall det t.ex är oxid i kontaktstycken mm. Sånt kan orsaka konstiga fel på de flesta elsystem.

Har du belastningsprovat batteriet, eller har du bara mätt över polerna? Prova och ta startkablar från bilen eller ett batteri som du vet funkar. Förutsätter att det är 12v system på din maskin liksom det är på min.
 

armani80

Välkänd medlem
1 jan 2000
152
0
6
Den gick i gång direkt med ett bilbatteri, måste ha varit belastningsproblem då battieret som satt på plats fortfarande gav bra utslag då man mätte över polerna bara.


BLir ett nytt batteri i år igen då :)