44hk matta med lr utan isrivare?

vaen

Välkänd medlem
12 jan 2009
1.232
1
16
Dalarna
Jag har precis satt på 44hk matta på xtx:en gör man bäst att även montera dit isrivare? Har sett att de finns fler xtx ägare på forumet som kör med 44 matta...hur gör ni?
 

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Kolla hos Yamaha center om dom har, på RX1'an fäster man dom i länken till krängningshämamren. Funkar ok.
 

stecka

Välkänd medlem
24 okt 2005
3.128
1
36
Jämtland,Lit
dema de har du rätt i men när du kommer till ett parti där de bara är is är de skönt att fälla ner rivarna.
Har själv inga men har varit sugen många gånger.
 

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
Skulle hellre leta efter den typen som man sätter på boggieskenan som går att "fälla in" när den inte behövs.
Själv är jag nöjd med skruvar genom skidorna :)
 

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Nåja funkar fint på hårt före också. Mest nytta har man när det går långsamt... men nytron har ju elfläkt också. Sen sparar det väl en del slides också.
 

vaen

Välkänd medlem
12 jan 2009
1.232
1
16
Dalarna
Passar på att uppdatera min gamla tråd. Har satt på Yamaha isrivare och tänkte att nu är man säker. Men slidesen slits som smör i solsken! Visserligen så är det riktigt hårt före nu på våren men de är ju värdelöst om man inte ska kunna använda skotern när föret blir hårt! Är yamaha slides sämre än övriga?? Ska man byta till något annat märke på slides?
 

Honung

Välkänd medlem
26 feb 2007
728
2
18
Östersund
Lynx slides kör flera med och dom håller bättre än yamahas skit.
Har du något artikelnr på lynx slidesen som passar på nytron? Jag har faktiskt lyckats få ut ca 200mil på
de slidesen som sitter på nu men 4-5mil hårt före tog död på dem direkt(första fick jag byta efter ca 100mil) så nästa byte blir inte till yamaha original
slides.Någon som provat hyperfax?
 

stecka

Välkänd medlem
24 okt 2005
3.128
1
36
Jämtland,Lit
Har bara hört bra om hyperfaxen förutom priset.
Art nr hos duells 84-0236 lynx slides är dock inte helt hundra att dom räcker till på en xtx