440 xcr 1999

YOO

Medlem
1 jan 2000
22
0
1
Är det nån som vet orginalbestyckningen på förgasararna/variatorerna och dreven, saknar nämligen instruktionsboken så har någon en bok över vill jag gärna köpa den.
 

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
snarare 200kr, men skitsamma. de du behöver veta finns på polaris hemsida, har själv kollat bestyckningen till min edge där.
Skadar ju inte att tillföra lite kunskap till forumet, genom att skicka länk kanske?
 

YOO

Medlem
1 jan 2000
22
0
1
Har varit hos återförsäljaren och där var det svårt att ordna fram en ny instruktionsbok.
 

YOO

Medlem
1 jan 2000
22
0
1
Har letat på polaris hemsida men där finns bara tillägg på instruktionsboken och desutom bara xcr sp(dvs edge)
 

Marre

Välkänd medlem
14 okt 2007
286
1
16
Boden
Men hallå! hur svårt kan det vara:hmmmm:

kika in på http://parts.polarisind.com/Browse/Browse.asp
välj år/modell och läs.

Om du har en -99 XCR 440 SP
Då ska det sitta allmond/black fjäder i primär, S-47H vikter.
SVR/Blue fjäder i sekundär, R8 Mach helix.
Övre drev SPKT,21T,3/4W,15T SPL,HYVO Substituted by 2900005
Nedre drev SPKT,41T,3/4W,15T SPL,HYVO Substituted by 2900014

Huvudmunstycke 320, känns rimligt får en 440cc, har 450 på min 700cc
Men där får man kanske prova sig fram, beror ju helt på klimat/höjd där man kör.
Nål J8-6GL63-61
verkar vara flatside förgasare på sp modellen och vanlig på std, men det är ju bara att kika på bilderna och se vilken du har.

Lycka till
 

YOO

Medlem
1 jan 2000
22
0
1
Ja där hittar man det mesta.

Står inge om helix där, min är märkt med "36" fast jag tyycker mej se olika vinklar på helixen, så kan den vara omslipad eller är 36 nån annan siffra än vinkeln?

Sen det här med orginal inställningar på fjäderförspänningen saknar jag fortfararande.

Och dom här klackarna på bakre delen på boggien hur ska dom stå och vad händer om man ställer om dom?

Och hur mycket man ska bestycka om vid kallare väder och högre upp saknar man fortfarande.

sen det här är med hyvo drev/kedja vad är det?
 
Last edited:

YOO

Medlem
1 jan 2000
22
0
1
Sen sitter det en vit fjäder med fyrkantit stål och vad jag sett är (ALMD/GOLD) orginal, och vikterna är s-53 och orginal ska vara (51-H RED) så då undrar jag var nånstans man kan kolla data på fjädrar nånstans, och är det nån som vet av en bra bestyckning på variatorerna så får ni gärna dela med er av den.