440 till 600 försäkra?

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Försäkrings bolaget var inte och kollade på min Viper som gick sönder. Mattan gick sönder så den slog sönder tunnel,kylare,dyna,plåten som stänkan sitter på och 3 ganska stora hål i stänkan.

Hade den på ÅF och när dom var klara me den så blev de såna rep kostnader så försäkringsbolaget löste in skotern men dom var aldrig och kollade på den.

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
42
Roknäs
Har inte försäkringsbolagen börjat kolla så kommer dom att göra det. Dom är vinstdrivande företag och gör allt för att slippa betala ut.

Mack

Välkänd medlem
20 jul 2007
260
0
16
Sundsvall
Försäkringsbolagen har utredare och fordonsinspektörer som gör kontroller. Men det betyder inte att de kontrollerar alla, det finns inte tid för det.

Har man tur att de inte kontrollerar så har man och har man otur ja då blir det inte så roligt.

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
Har du originalsnurran kvar, så är det ju bara att hänga i den om du skulle köra på en sten eller liknande, no big deal ;)

Dock så handlar ju även detta om vilken typ av försäkring man har?Åker du runt med halvförsäkring så spelar det ju inte lika stor roll, då du ändå inte får ut något vid vagnskada.
Dock är det väl om du skulle krocka med någon annan, och personskada uppstår eller liknande.

Jag inte vet jag, det var lite av mina tankar.