440 chassie med triple

Lubsor

Välkänd medlem
5 jan 2008
1.000
0
16
Bjästa/ Örnsköldsvik
bumpar upp tråden och säger finns en pro x 440 -03 på B-.o.c.k.e.t nu 20000 papp, värt att tänka på?:)
Jasså? Inte i västernorrland va? Har inte sett någon. :hmmmm:

Har sett att du inte är ngt större fan av A-C Men tänkte att den här va verkligen fräsch : http://www.***********/vasterbotten/Arctic_Cat_ZR_440_600_efi_23712071.htm?ca=4&w=3


..Du kan ju skälla på mej EFTER du läst anonnsen ;)
Har sett denna jag me, men som du säger. Jag är ju inget fan av kissekatter direkt. :rolleyes:

Ska jag vara ärlig vet jag inte längre hur det blir med allt det här, måste kanske skjutas upp en vinter till...
Har räknat på vad som behöver göras på motorn, 4K bara den. Känns lite surt kan jag lova.
Men men, letar vidare det gör jag, nån gång måste ju den perfekta skotern till det perfekta priset dyka upp. Haha :D

Men som jag skrev tidigare också, hur gör jag nya dämpare som för att få rätt motstånd och vice versa? Den dära jätteklumpen passar ju inte i något annat chassie direkt.
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
Gillar ideén skarpt. Men skall du satsa på ett sådant projekt har du ju (enlgit mig) bara 2 val. Antingen köpa en arctic, eller köpa en 04 eller nyare av valfritt annat märke.

varför? framvagnen. Och att stoppa ner din motor i en 97as mxz 440, blir ju inte någon nämnvärd förbättring skulle jag vilja säga. Då gör du nog bättre i att försöka banta din några kilon.

Vet iofs inte varför du inte gillar arctic, men jag har mina ideeér. men det tar vi nån annan gång, men jag skulle nog satsa på en 440s arctic av senare 90tal. Då dessa är väldigt välbalanserade och lätta chassien, som det ryms MKT under huven på. Och kostar inte skjortan heller.
 

Lubsor

Välkänd medlem
5 jan 2008
1.000
0
16
Bjästa/ Örnsköldsvik
Gillar ideén skarpt. Men skall du satsa på ett sådant projekt har du ju (enlgit mig) bara 2 val. Antingen köpa en arctic, eller köpa en 04 eller nyare av valfritt annat märke.

varför? framvagnen. Och att stoppa ner din motor i en 97as mxz 440, blir ju inte någon nämnvärd förbättring skulle jag vilja säga. Då gör du nog bättre i att försöka banta din några kilon.

Vet iofs inte varför du inte gillar arctic, men jag har mina ideeér. men det tar vi nån annan gång, men jag skulle nog satsa på en 440s arctic av senare 90tal. Då dessa är väldigt välbalanserade och lätta chassien, som det ryms MKT under huven på. Och kostar inte skjortan heller.
Mxz,an sket sig totalt. Det var ett j*vla vrak...
Bantning har funderats på ja, ett järnspett håller ju ändå rätt bra. Men är ju så enormt tung och klumpig.

Jo, det är sant. Behövs inte alls tas här varför jag inte gillar dom, men finns ett par själ till varför dom är mindre omtyckt.
Dock gillar jag vissa av dom. Ingen höjdare på beteckningarna på dom, men tex M8,an gillar jag skarpt och även F7,an. Vet nästan inget om dessa skotrar, men jag gillar utseendet på dom iaf, hehe.

Får jag tag på en vettig kisse till rätt pris, då köper jag den. Är det "rätt skoter" till rätt pris, då spelar det ingen roll vad det står på den. Finns ju alltid Rotax dekaler att köpa för att kladda dit på huven senare... :rolleyes:
 

Lubsor

Välkänd medlem
5 jan 2008
1.000
0
16
Bjästa/ Örnsköldsvik
Har ev en ZR 600 Greenclicker -98 på G. Lutar väl att man åker och kollar på den till veckan.

Men skulle vilja veta hur dom är som? För och nackdelar osv.
Vet nästan bara en nackdel själv och det är att det är just en Arctic, har hört massa bra om dom, fast det är en kisse. :laugh:

Men skriv gärna.

Vill även tacka K-len för all info jag fått av honom, vi lär höras mer skulle jag tro.
Jag kan INGET om Arctic då jag inte gillar dom alls, så skriv allt. Haha hur ska det här gå egentligen...