44 matta på 440

alex.e

Välkänd medlem
25 okt 2008
252
0
16
Västerbotten
jag har en racing 02 och skulle sätta på en 44as matta efter att läst denna tråd.
men idag var jag och prata med min återförsäljare och han menade på att en 44as inte går in.
när jag sätter upp fingrarna mellan mattan o tunneln så går där in drygt 1 finger, likaså längstfram vid drivhjulen. en 44as matta kommer alltså ej gå runt.
då säger vissa att man kan svarva ner de övre boggie hjulen, visst, men det förändrar inte mellan rummet fram vid drivhjulen.
skulle vara ytters intressant att få vetahur ni lyckats få in en 44as matta utan modifikation
 

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
jag har en racing 02 och skulle sätta på en 44as matta efter att läst denna tråd.
men idag var jag och prata med min återförsäljare och han menade på att en 44as inte går in.
när jag sätter upp fingrarna mellan mattan o tunneln så går där in drygt 1 finger, likaså längstfram vid drivhjulen. en 44as matta kommer alltså ej gå runt.
då säger vissa att man kan svarva ner de övre boggie hjulen, visst, men det förändrar inte mellan rummet fram vid drivhjulen.
skulle vara ytters intressant att få vetahur ni lyckats få in en 44as matta utan modifikation
Det ska rymmas! Många ravear har ju 44mm och till och med 51mm matta! På min (dock -03) så har jag mycket plats kvar med 44mm matta, hade fått in 51mm matta om jag velat.
 

Bizze_

Medlem
20 aug 2008
46
0
1
brånan
jag har en racing 02 och skulle sätta på en 44as matta efter att läst denna tråd.
men idag var jag och prata med min återförsäljare och han menade på att en 44as inte går in.
när jag sätter upp fingrarna mellan mattan o tunneln så går där in drygt 1 finger, likaså längstfram vid drivhjulen. en 44as matta kommer alltså ej gå runt.
då säger vissa att man kan svarva ner de övre boggie hjulen, visst, men det förändrar inte mellan rummet fram vid drivhjulen.
skulle vara ytters intressant att få vetahur ni lyckats få in en 44as matta utan modifikation
Väldigt väldigt felande. i min tunnel på min racing 440 -01 har jag en 44 matta och inga ändringar har gjorts.. det går dock inte in en 51 då det är inte ens en halv cm till kylarna...
 

alex.e

Välkänd medlem
25 okt 2008
252
0
16
Västerbotten
eftersom jag bara får in ett finger ovanför mattan i tunneln så kan du nog räkna ut själv att träklossen inte går runt
 

Forsman

Välkänd medlem
9 nov 2007
422
1
16
Skellefteå
eftersom jag bara får in ett finger ovanför mattan i tunneln så kan du nog räkna ut själv att träklossen inte går runt
Hmm. Låter konstigt detta, om man tänker på föregående inlägg.
Det ska rymmas! Många ravear har ju 44mm och till och med 51mm matta! På min (dock -03) så har jag mycket plats kvar med 44mm matta, hade fått in 51mm matta om jag velat.
 

Casy

Välkänd medlem
5 dec 2007
628
0
16
Mörsil/Krokom
Kan det inte vara så att det sitter olika drivhjul på olika årmodeller? På min 440 Racing -03 så sitter det iaf en 44's matta.. men jag vet inte om det har gjorts några tidigare modifikationer..
 

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.611
10
38
33
Lugnvik
eftersom jag bara får in ett finger ovanför mattan i tunneln så kan du nog räkna ut själv att träklossen inte går runt
Ja men eftersom du nu är så säker på att det inte går så behöver du ju inte fundera längre, bara att byta drivhjul, drev om och sen på med 44.
 

Nestander

Välkänd medlem
17 jan 2007
1.364
0
16
År 2001 hade Racing 9kuggs drivhjul, -02 likaså. -03 fick dom därimot 10kuggs drivhjul, dock fortfarande 9kugg på Enduro.

Alltså borde inte 44 passa på -03an om de är så nära men de gör de ju, den passar alltså alla. Nemas problemas.
 

Andre_023

Välkänd medlem
7 maj 2008
471
3
18
Falun
År 2001 hade Racing 9kuggs drivhjul, -02 likaså. -03 fick dom därimot 10kuggs drivhjul, dock fortfarande 9kugg på Enduro.

Alltså borde inte 44 passa på -03an om de är så nära men de gör de ju, den passar alltså alla. Nemas problemas.

Alltså ska den passa på en racing -03 eller inte? Funderar på att sätta på en sån på min.
 

Simon B

Medlem
30 nov 2008
10
0
1
jag har en racing 02 och skulle sätta på en 44as matta efter att läst denna tråd.
men idag var jag och prata med min återförsäljare och han menade på att en 44as inte går in.
när jag sätter upp fingrarna mellan mattan o tunneln så går där in drygt 1 finger, likaså längstfram vid drivhjulen. en 44as matta kommer alltså ej gå runt.
då säger vissa att man kan svarva ner de övre boggie hjulen, visst, men det förändrar inte mellan rummet fram vid drivhjulen.
skulle vara ytters intressant att få vetahur ni lyckats få in en 44as matta utan modifikation
Nu har jag samma -02a. Det sitter en sliten 32as matta på. Funderar inte så mkt på en 44as matta. men nästa säsong funderar jag på att byta till en 38as matta. Men nu när du skriver att du bara får in ett finger mellan mattan och tunneln så kanske inte ens 38ans passar. eller?
 

Casy

Välkänd medlem
5 dec 2007
628
0
16
Mörsil/Krokom
Men herregud, vilken gnäll det var. På min 440 så sitter det en 44mm matta. Det enda som kan hända är att mattan "rappar" lite när man kör i whoopisar. Så en 38mm passar garanterat!