41cm bred matta på kort xp?

Klaesson87

Medlem
27 apr 2013
28
0
1
Bollnäs
hej!
jag har precis køpt en ski doo mxz x 800r xp, det sitter en 32mm matta på den och det tycker jag ær lite klent och ska jag endå byta matta kan jag passa på att förlänga den som jag gjorde med min tidigar rev.

jag har hittat en matta från en renegade men den ær 41cm bred och den som sitter på ær 38cm. kommer en 41cm matta ta i någon stans i tunneln eller ær det bara att byta?

tack!
mvh jonas

Doo

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.350
1
38
Mät mot en renegade men eftersom allt som sitter runt tunneln är lika så borde tunneln rent logiskt vara lika bred. Har även sett trådar på dootalk med förlängda XP som de monterat Renegademattor på.
Kolla om det är något som skulle kunna ta i.

Du bör nog fundera över att montera en längre kylare.

Klaesson87

Medlem
27 apr 2013
28
0
1
Bollnäs
skotern ær påvæg från nordnorge, jag får den næste vecka så får ta och mæta då men det borde gå.
nær jag førlængde reven blandade jag i water wetter i kylarvætskan, det funkade skit bra gick aldrig varm, inte ens med full gas på isen så det borde ni prova om ni har kylproblem.

men tack før svar.
mvh jonas

Klaesson87

Medlem
27 apr 2013
28
0
1
Bollnäs
jepp!
bor i norge så då måste jag ha norsk skoter. hade jag haft svensk skoter skulle norrbaggarna ta mig før smuggling om jag blev stoppad i norge.

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
jepp!
bor i norge så då måste jag ha norsk skoter. hade jag haft svensk skoter skulle norrbaggarna ta mig før smuggling om jag blev stoppad i norge.
Ja det hade ju varit första gången de smugglats in något i Norge ;)