400 hk???

L

L-O

Såg nyheten här om dragracingen i dalarna och jag undrrar om det verkligen är sant att en skoter kan ha 400 hästar???? om dom har de kör dom med växel låda eller nåt? jag har kanske 100 i min och den går grymt tycker då jag...... 400......... uhh feltryck eller coolt??
 

JesperL

Välkänd medlem
6 sept 2004
156
0
6
41
Ludvika
Massor av effekt!

Snarare Fet Coolt!!! 404 bänkade hk om inte jag minns fel???


//JesperL
 

Leif

Välkänd medlem
1 jan 2000
142
0
6
Enligt Torbjörn Olofson så har man bänkar RX1:an hos MC-Xpress till 440 hk.
Efter den senaste uppgraderingen.

Det är inget feltryck. Snowmobiles projektskoter RS Turbon krämar ur sig 223 hk med en turbo, som i storlek skulle passa bättre på en pocketbike, i jämförelse med turboaggregaten som Stefan Nyholm och Torbjörn Olofsson använder.
 
E

Ej medlem/Inloggad

har en tundercat 1000 på 172 me v-kit o he e å åka me :p
 
E

Ej medlem/Inloggad

Du med TC 1000 som ha å åk me, vet inte vad du pratar om. Fattar du hur det suger iväg när det trycker på fyrahundra kusar!!!
 

grumpa

Medlem
21 dec 2005
24
0
1
34
malå
tjenare.

jag hörde av en kompis att i moutain mod mania 3 så har dom en skoter med 750 hk men det är väl omöjligt.. fan 400 hk är väl nästan max eller??
 

fmf_polaris

Medlem
2 feb 2006
16
0
1
Falun
emot den e t cat 1000

fattar verkligen inte va du snackar om har jag har kört en rx-1 me 210 de e drag kan jag säga sen när turbon börjar ladda fy fan vilket drag
 

stadac

Medlem
6 mar 2006
14
0
1
Lycksele
Leif skrev:
Enligt Torbjörn Olofson så har man bänkar RX1:an hos MC-Xpress till 440 hk.
Efter den senaste uppgraderingen.

Det är inget feltryck. Snowmobiles projektskoter RS Turbon krämar ur sig 223 hk med en turbo, som i storlek skulle passa bättre på en pocketbike, i jämförelse med turboaggregaten som Stefan Nyholm och Torbjörn Olofsson använder.
Men när jag snackade med Tobbe så sa han drygt 404 hk, och på filmen från bromsningen på MC-xpress så står det ju 404hk på skärmen. Men jag tror inte att Gasen påverkar det så mycket, den används väl mer till att få turbon att börja ladda i startögonblicket och få det rätta "skjutet" från startmattan? Men jag kan mycket väl ha fel..
 

Ture_Tapio

Välkänd medlem
27 mar 2006
180
0
6
Matfors
en kompis hade en mach z som han vände motorn på och gjorde egna pipor till som gick under dynan. smekte lite i motorn och laddade 200 hk gas... körde dragrace med den. och med dom tiderna han körde så borde han ha haft ca 350-380hk... lägger även till att han fick ett mail från en utvecklings chef på bombardier i canada som undrade vad han höll på med och varför... därför att jag är dum i huvve blev svaret...:D