4 takt eller 2 takt ?

slednecks

Välkänd medlem
14 jan 2007
609
0
16
Skellefteå
Jag säger inte att det inte går å köra fort och hoppa högt med en 4-t För det har jag själv gjort:D men ja menar att dem dryga 2-T förarna tycker väl att det inte går

S

StoxResearch

slednecks:
Kör man 4T så har man iaf inte naturens lagar på sin sida, :) En förare får helt enkelt jobba hårdare på en sådan.

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
ingenstans har du läst vad ja skrev tidigare. Jag är FÖR 4-T.
ÄR DU?
jag är varken för eller emot.
men vet fortfarande inte var du försöker komma?

ska alla 2-taktsförare få sina skotrar utbytta till 4-taktare även fast dom inte vill?eller ska man förbjuda tvåtaktare med argumentet:det går att göra samma saker med en två-taktare..

största fördelen med 4-takt är enkelheten att överladda

S

StoxResearch

RotaX447:
Det finns väldigt fina färdiga 2T Turbo kit numera. Det svåra är att få gemene man i Sverige att inse detta, :) Överallt man går hör man "4T Turbo", "Yamaha Turbo", "MC Xpress" mm mm. Tom personer som inte har minsta lilla intresse av hög prestanda vet att det finns ett företag i Piteå som gör Turbo kit. Inget fel med det, jag unnar dom all framgång.

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
RotaX447:
Det finns väldigt fina färdiga 2T Turbo kit numera. Det svåra är att få gemene man i Sverige att inse detta, :) Överallt man går hör man "4T Turbo", "Yamaha Turbo", "MC Xpress" mm mm. Tom personer som inte har minsta lilla intresse av hög prestanda vet att det finns ett företag i Piteå som gör Turbo kit. Inget fel med det, jag unnar dom all framgång.
du är rolig du.

jag kan bara understryka att jag oxå både sett ställen som säljer kitt samt skotrar med turbo.2-taktare dvs...
det är inget nytt att det även går att överladda en två-taktare.
men tyvär inte med samma enkelhet och driftsäkerhet.
kunskapen om 4-taktare med överladdning finns här.2-taktare finns det inte samma kunskap.

jag har en vector som jag vill ha genomgången så att allt som heter överladdning fungerar som det ska.
jag lämnar in den till mcx,då får jag den genomgången av proffs.
vad hadde jag lämnat in en m1000turbo?

S

StoxResearch

RotaX447:
Jag tror definitivt att du har koll på vad som finns och inte finns. Så är det nog inte med alla.

S

StoxResearch

RotaX447:
Nej för fan. Sånt håller jag inte på med.