jo men när man ser på bilderna att typ 5-6 sidokammar är borta så förstår man ju att fler är typ spruckna/skadade.. betalar ju inte 3500 för en matta med massa skadade/ spruckna kammar!
Tard?Köp nytt! Pengar är till för att användas!!
Man måste ha en ganska stadig ekonomi om man ska betala och underhålla en skoter själv, oavsett ålder.Tard?
Killen är kanske inte gjord av pengar.....:stupid:
Det är ju 2helt olika saker att först säga att totalt 5kammar är borta och sedan säga att "jag ser att det är 5kammar borta på en bild"jo men när man ser på bilderna att typ 5-6 sidokammar är borta så förstår man ju att fler är typ spruckna/skadade.. betalar ju inte 3500 för en matta med massa skadade/ spruckna kammar!
Nä exakt, men killen jag Citerade sa "Köp nytt! Pengar är till för att användas!!" och ja dom ska användas men kanske inte allt på en sak.
Man måste ha en ganska stadig ekonomi om man ska betala och underhålla en skoter själv, oavsett ålder.
5k för en matta som håller minst 2 säsonger är väl ingen stor summa om man räknar ihop alla utgifter som har med en skoter att göra.
5000 är fortfarande inget stor kostnad om man kör skoter, förutsatt att man kör i alla fall 100 mil per säsong.Sen har Camoplast gjort en 38as matta som det bara sprutar kammar om efter c:a 150mil. Den med små taggar längst upp som var väldigt populär för några år sedan.
Köper hälre en lite "sliten" matta för 2000kr sen ett v-kitt för resten eller dyl. Istället för bara en matta för 5000kr!
//Rasmus
Ska jag säga själv att är 17år..5000 är fortfarande inget stor kostnad om man kör skoter, förutsatt att man kör i alla fall 100 mil per säsong.
Vad tummar man på nästa gång, skiter i servicen, olja i "lådan", tändstift etc?
Det är därför jag aldrig skulle köpa en skoter av en ung person som inte har ett heltidsjobb. Man har helt enkelt inte råd att underhålla en skoter, och det fattas nog en del i kunskap i hur saker fungerar/ska tas om hand.
Sen om pappa betalar soppa, försäkring, reservdelar gör att jag absolut inte skulle köpa den, ungen har nog ingen respekt för fordonet i fråga.
Studiebidraget är 950kr, man måste extraknäcka ganska mycket om man ska ha råd att åka fler än tre gånger i månaden (eller 2 tankningar).
Köper man en populär matta som sprutar kammar efter 150 mil så borde man mer reflektera på hur fan man köpte den. Köper du en ny mobil utan att läsa recensioner, åsikter eller faktablad?
En unge som får sin skoter betalt och underhålls av sina föräldrar skiter nog i om skotern går sönder eller inte. Man ska lära sig att det svider att köra sönder något, och via det, mer respekt för fordonet.Text
//Rasmus
Kan ju bero på att en ungs kropp håller för större hopp etc. Men själv så köper jag helst en skoter av någon i 50års ålder helt klart...En unge som får sin skoter betalt och underhålls av sina föräldrar skiter nog i om skotern går sönder eller inte. Man ska lära sig att det svider att köra sönder något, och via det, mer respekt för fordonet.
Och ja, jag är övertygad att yngre personer våldtar sina skotrar mer än en generellt sett äldre person och att de sköter dem mindre.
I och med det så tycker jag att den som kör skoter ska betala allt.