36"

Johhha

Välkänd medlem
26 dec 2011
318
1
16
Sundsvall
Hej
Hur stor skillnad är det egentligen med 36" framvagn isf orginal på pro rmk? Har även sett att zbroz rekommenderar byte av fjädrar om man går till 36"

Jag är "nybörjare" på teknisk skogsåknig och skotern orginal i övrigt.
 

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
Lättare å tippa ikull, men svårare å hålla balans i då hävarmen blir kortare. Så det är frågan vad du själv tycker är mest värt. Lätt å tippa, eller lätt å kontrollera ;)

Buken blir också närmare snön med 36" framvagn i tippat läge. Dock en väldigt liten skillnad så tror inte det ska ha något å säga.

Men börjar man räkna med vinklar å mått så förstår man ju att det finns både för å nackdelar med 36" framvagn.
 

widetrak

Välkänd medlem
12 nov 2007
1.141
10
38
Kovland
Peter Wilhelmsson tillverkar 36" framvagnar till Polaris utan kortning av dämpare. Han har ingen annons på blocket just nu såg jag, men pinga honom på Polaris ridersclub på fejjan.
 

Johhha

Välkänd medlem
26 dec 2011
318
1
16
Sundsvall
Blir den verkligen svårare att kontrollera när man ligger på skrå? ("nedtippad")
Är det STOR eller liten skillnad på att tippa omkull dem?
 

Anders F

Välkänd medlem
7 maj 2011
602
3
18
Luleå
Nja min åsikt är att 36" framvagn är helt klart bästa modifieringen på en Pro!
Maskinen blir fantastisk att manövrera, underbar att skråköra med, inga problem med balansen enligt mig!
Bara fördelar.
Inga dämpare behöver kortas om du åker årsmodell -13 eller nyare!
Z bros 36" kräver dock progressiva fjädrar om du kör originaldämpare då kränghämmarna är borta, du kan dock borra hål i tvärstagen så du kan fästa kränghämarna i dessa och köra originalfjädrar!
Vet ett flertal som gjort det!

Alternativt köper du Alternative Impacts A armar som har fästen för krängningshämmare, dessa har grym kvalité!
 

j-son

Välkänd medlem
18 jul 2006
1.157
4
38
33