36" z-broz framvagn

polarisedge

Aktiv medlem
27 nov 2014
84
6
6
norrfjärden
Tjena, har beställt en 36" framvagn från zbroz till min scandinavian beast-15 tänkte bara kolla lite här, ni som kör med denna framvagn vad tycker ni? Kör ni med krängningshämmare eller utan? Såg på zbroz egna hemsida att man ska modifiera spindeln. Alltså kapa bort lite material. Stämmer detta?
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Det är väl inte fästen så man kan köra med krängningshämmare på dessa, om dom inte ändrat?

Ja, man får kapa och slipa en del på insidan av styrspindeln så man får fullt styrutslag.

Har kört med dessa ett par år på en Pro rmk -13.
Funkar fint.
 

daniellinder

Välkänd medlem
26 nov 2015
158
4
18
Luleå
Kör med 36" zbroz på min axys.

Osäkert på om det finns kräningshämmare till proride. Tror faktiskt inte att det finns.

Som A.Holm skriver så bör man slipa spindeln, det fungerar att köra utan att göra detta. Men spindeln skaver på undre armen och man får inte fullt utslag som sagt.

Hade jag valt idag, så hade jag köpt Alternative Impacts framvagn och kört 37". Ev. rpglasfibers 37".
Kvaliteten på zbroz grejer är inte helt 100, tyvärr.

Men utöver detta så finns det väl inget att klaga på. 36" är 36". Stor skillnad om man jämför med std.
 

Monumento

Välkänd medlem
21 jul 2008
1.233
4
38
Norra Sverige
Vissa påstår ju att du får fel geometri med denna framvagn, oavsett om man slipar och kör med rätt dämpare. Någon som vet hur det ligger till med detta?
 

Loboman

Aktiv medlem
8 feb 2015
78
4
8
Luleå
Jag har upplevt att skotern vill "niga" och tippa framåt så jag ställde om Cambervinkeln till O grader och det blev en stor skillnad mot tidigare!