35liter inte 19...

simpab

Välkänd medlem
5 nov 2007
350
0
16
Luleå
tjena!
De är så att jag nyss har köpt en iq 600rr-09a och blev paff när jag tankade skotern då gick de bara i 19liter, lite till kanske.
Ska de inte vara 35liter på den?

För i svesnka broschyren står de 35liter och i den den "engelska" 19liter?
:hmmmm:
 

Sneable

Välkänd medlem
26 mar 2009
280
0
16
Malå
Jaha men var den helt tom?
Är det bytt tank?
Är du helt säker på att det bara var 19 liter?

För att svara på din fråga så JA det är 35 l, eller snarare typ 32
 

Mortz

Aktiv medlem
5 jan 2009
50
1
1
Mörsil
tjena!
De är så att jag nyss har köpt en iq 600rr-09a och blev paff när jag tankade skotern då gick de bara i 19liter, lite till kanske.
Ska de inte vara 35liter på den?

För i svesnka broschyren står de 35liter och i den den "engelska" 19liter?
:hmmmm:
Enklaste är ju faktiskt att ringa ÅF alt. fråga den du köpte maskinen av.
 

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
Enklaste är ju faktiskt att ringa ÅF alt. fråga den du köpte maskinen av.


han behöver inte fråga..de SKA vara stora tanken på 35liter +..tror ja får i 38 om ja inte mins helt galet..

och de finns ej någon tank som är 19liter till IQ... antingen 12liter eller 35liter..

skidoo som har 19liter..
 

simpab

Välkänd medlem
5 nov 2007
350
0
16
Luleå
han behöver inte fråga..de SKA vara stora tanken på 35liter +..tror ja får i 38 om ja inte mins helt galet..

och de finns ej någon tank som är 19liter till IQ... antingen 12liter eller 35liter..

skidoo som har 19liter..
"skidoo som har 19liter.."

Det står i amerikanska broschyren att de är 19liter och i alla andra broschyrer står de 34liter.

Men jag ska tömmta tanken helt och sen tanka den full så ser exact vad de blir. tack för svaren iaf! :)
 

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
Får du verkligen i 38l :confused: Har själv reagerat på att jag får i mindre än jag tror att det ska gå i, även om jag tar in i beräkningen att tanken inte är helt tom... Skulle va småintressant även om du "bara" får in 35l, Polaris kanske underspecsar volymen men stora tanken är specsad till 8.8 gallons, dvs 33.3 liter. De formtillverkas ju så de borde ju ej diffa i volym, men det skulle va intressant om det visar sig att du faktiskt får i så mycket...

han behöver inte fråga..de SKA vara stora tanken på 35liter +..tror ja får i 38 om ja inte mins helt galet..

och de finns ej någon tank som är 19liter till IQ... antingen 12liter eller 35liter..

skidoo som har 19liter..
 

ronyaldo

Välkänd medlem
20 nov 2007
788
0
16
Sverige
finns det någon tank från tex rmk eller någon annan som är över 40L som passar på RR:en eller blir det stora modifikationer då?
 

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
finns det någon tank från tex rmk eller någon annan som är över 40L som passar på RR:en eller blir det stora modifikationer då?
Kommer bara på ett bygge där jag sett detta och då användes även RMK dynan om jag inte minns fel. Och det känns som att man måste det eftersom formen på dyna och tank skiljer rätt mycket mellan IQR och vanliga konsument maskinerna... Dvs IQR dynan lär inte passa så bra mot RMK tankens form, men ja med någon sorts ram kanske de går att passa ihop. Vet även att samma person byggde om pyramiden, men han byggde samtidigt om fotholkarna så om den nya pyramiden enbart var för starkare fotholkar eller det även krävdes för RMK tanken minns jag inte.
 

MatsT

Välkänd medlem
16 sept 2008
2.971
6
38
Östersund/Lugnvik/jämtland/offerdal
Jag har sett en iqr där dom tagit både dynan och tanken från en assault fast han hade då varit tvungen att forma om tanken för att få den att passa imellan pyramiden,dynan är väl en enkel match att sätta dit sen då den sitter fast i tanken och bara har dom stagen ner mot tunneln.
 

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
Får du verkligen i 38l :confused: Har själv reagerat på att jag får i mindre än jag tror att det ska gå i, även om jag tar in i beräkningen att tanken inte är helt tom... Skulle va småintressant även om du "bara" får in 35l, Polaris kanske underspecsar volymen men stora tanken är specsad till 8.8 gallons, dvs 33.3 liter. De formtillverkas ju så de borde ju ej diffa i volym, men det skulle va intressant om det visar sig att du faktiskt får i så mycket...

hehe sist ja var på macken (körde till macken..hade kanske 4-5liter kvar) de rörde sig i tanken iaf...då spillde ja i 1liter olja exakt..sen rymdes de 30liter helt klart... de man inte tänker på är att när man står helt plant med skotern och tankar så är bakändan av tanken uppåt typ.så de samlas rätt mkt luft där bakom..provade å ställa skotern i uppförsbacke å tanka..rymdes lätt 2liter mer :p...

nu är de ju inte exakta siffror heller.kan ju mkt väl vara som ni säger att de inte ryms så mkt mer.... jag har ju som inte mätt upp exakt hur mkt soppa ja har kvar i tanken=)


och vad ja vet så finns bara racetanken och stora tanken...stora är på som dom säger 33liter.
lilla tanken har ja ståendes i garaget..den är på 12liter.....
inte så att americanska broschyrerna har nå annat än liter då?
 

Dadda

Välkänd medlem
15 sept 2006
903
1
18
Finland
Hur blev det med tanken nu då, var den 19 liter ? Det är ganska kul, det står 32 liter i annonserna men i min Finska instruktionsbok står det ingenting. Och i den engelska står det 5gal (19l) sid 51 i boken :)

Btw. Står det att ni måste använda polaris ves 2 taktsolja i era svenska bocker ?

I min Finska servicebok står det: Takuun säilyminen edellyttää Polaris-kaksitahtiöljyn käyttöä = Jag tror det betyder, du måste använda polaris 2 taktsolja för att erhålla garanti ?