35000kr

horvar

Medlem
1 jan 2000
40
0
1
piteå sverige
Jag ska troligt vis köpa en ny skoter till vintern och undrar om det är någon som har nåtot vettigt förslag. Jag har en phazer för tillfället,och det vore ju lite roligare med en lite vassare skoter }> . Jag vill ha en sport skoter lång eller kort spelar ingen roll, men den får inte vara ett tungt as för jag vill kunna köra utanför leden också. En klar fördel är om den inte tar några jätte mängder bensin. Den får MAX kosta 35000kr, men det gör ju inget om den kostar mindre

Kom med förslag:)
 
S

Ski-doo

Jag rekomenderar MXZ 670-96-97. Då får du en rolig och vass skoter som går bra i snö.
 

SnowFanatic

Medlem
1 jan 2000
48
0
1
Östersund Sverige
Om du vill ha något mer klös i skotern så kan jag rekomendera Mxz440X då lämpar sig den dock bäst för leden, ingen lössnö skoter direkt men grymt kul ledracer! Jag köpte min för 35 000 och då var det en -98 som endast gått 280 mil.. Men jag kan hålla med om ovanstående att om du vill ha en skoter som både går bra i lössnö och led kanske 670 är det bättre valet men jag är helnöjd med min skoter!
 

horvar

Medlem
1 jan 2000
40
0
1
piteå sverige
jag har funderat på lite olika 440:isar, verkar ju vara rätt fina skotrar men hur är det med bränsle förbrukningen och driftsäkerheten är det lika farligt som det verkar eller är det bara överdrivet, gäller äver 670:in
 

MaxPower

Välkänd medlem
1 jan 2000
734
0
16
Umeå Sverige
nämner det ingen..

köpe en Enduro 500 -98
får en kalasfin för 35000:- säker med öhlinare runtom...

riktigt fin skoter som går bra!
kanske ingen puder skoter men efter guppiga leder så är den helgrym...

och till det riktigt positiva!
du hittar garanterat igen skoter som är så billig i dricka som den..

min har dragit 1,5 nu och då har jag kört hårt.. har varit rätt bra före men ändå!
plus att min är även ombestyckad till högfarts så det får lite mer soppa än orginal vilket igentligen bara är en säkerhetåtgärd som gjorts...

försäkring 1480kr hos läns i helår för mig.. 20 år
 

SnowFanatic

Medlem
1 jan 2000
48
0
1
Östersund Sverige
Niklas: Nej inte sugen på att sälja den..
Min drar inte så farligt med soppa ca 1,8 vid lugn led körning och vid hårdare körning kanske 2,2 beror ju på föret också lite men den ligger runt där. Jag har hört om en del som inte haft några problem alls med sina 440 men de ligger ju på högre varv och slits ju då fortare, speciellt för mxz är väll att man ska byta kolvar eller kolvringar efter ca 3-400 mil men det tycker jag det kan vara värt, en annan sak är att den vill ha 2,5% olje blandning och det får du blanda till själv men då vet man ju iallafall att den får olja! Så det blir 5dl i en 20liters dunk isället för vanligen 4dl..
Annars är det mycket billig försäkring, jag betalar 1300:- helårs helförsäkring, vilket jag tycker är enormt billigt med tanke på att den har 100hk under huven!!
Det du kan kolla upp är om skotern är crosskört då kan du iochför sig få skoter billigare men det kan ju även betyda att den är regelbundet servad och ompysslad, min skoter hade körts 4st tävlingar, därav det låga priset med tanke på hur lite den gått. Den har även blivit fint skött, hade nyligen bytt kolvarna på den när jag slog till..
 

Wattis1

Semi PRO sledder
1 jan 2000
24
0
0
Örnsköldsvik
http://www2.blocket.se/view/820699.htm?l=0
kolla in denna ruskigt skön skoter med det skönaste ljudet en trippel

Full gas inge knas
sxr 500
 

Magnus1

Semi PRO sledder
1 jan 2000
71
0
0
hej jag har inget förslag på en ny skoter till dej.men jag är på jakt efter en phazer
och om du ska köpa en ny så kanske du ska sälja den???
 

xc60098a

Välkänd medlem
1 jan 2000
302
0
16
jag vill rekomeder aen xc 600 98 väldigt fin driftsäker skoter på 110 hk går som fan e fter led tar relativt lite soppa 2.1liter milen har ja räknat ut med mig "hård körning i höga farter runt 110-120 åå i lösssnö" i lösssnö går den bra för att vara en kortbandare... toppfarten liggger runt 175180 km/h i timmen (mätaren säger ppå min 195km/h men de vet ja med stor sanolikhet att det är lite av en glädjemätare på min skoter...fin skoter prisklass allt från 40000-27000kr min köpte ja i så kalllat nyskick 430mil me han som förste ägare Ps inte en ripa på skotern *=) för 35 stora tusenlappar
 

MaxPower

Välkänd medlem
1 jan 2000
734
0
16
Umeå Sverige
>jag vill rekomeder aen xc
>600 98 väldigt fin
>driftsäker skoter på 110 hk
>går som fan e fter led tar
>relativt lite soppa 2.1liter
>milen har ja räknat ut med
>mig "hård körning i höga
>farter runt 110-120 åå i
>lösssnö" i lösssnö går den
>bra för att vara en
>kortbandare... toppfarten
>liggger runt 175180 km/h i
>timmen (mätaren säger ppå
>min 195km/h men de vet ja
>med stor sanolikhet att det
>är lite av en glädjemätare
>på min skoter...fin skoter
>prisklass allt från
>40000-27000kr min köpte ja i
>så kalllat nyskick 430mil me
>han som förste ägare Ps inte
>en ripa på skotern *=) för
>35 stora tusenlappar


"175180 km/h i timmen " herre ##### vad don skoter går =DD



ang rave 670 så skulle jag varmt rekomendera 98:an trots att den inte har öhlinare! för att boggin är gjord i rörram på 98orna och tstål på 97:eek:rna..

iaf på enduro 97 och 98 är det så
 

anders3

Semi PRO sledder
1 jan 2000
79
0
0
Svammel, 240 tom väger min 95:as mach-1 å den har snittat 2-2,5 när jag kört, sen så väger de flesta skotrar runt 95års 240 å uppåt, det drällde ju av feta tripplar då oxå
 

horvar

Medlem
1 jan 2000
40
0
1
piteå sverige
Ok, nu har jag ett par förslag men hur är det med en Indy 500 98, hur är den, effekten?, vikten?, fjädringen?, hur pass bra står den sig mot andra 500:eek:r???
 

Slejp

Aktiv medlem
1 jan 2000
91
4
8
Tror det är 78hk i den om jag inte har fel?
En aning mjuk fjädring, men det är ju inte så svårt fixat.
Måste vara en av dom driftsäkraste skotrarna.
Dom är inte speciellt törsiga heller.