32mm matta på BR 250 TF (Flip)

Fish

Välkänd medlem
29 dec 2009
990
1
18
Arbrå
Går det dit? Jag tror att mattlängden på skotern är 346 vad jag läst mig till, funderar på om jag ska flytta bak boogien och montera större vändhjul för att få dit min F6 EXT matta som vart över från förra bygget (144"/365 lång, 35 bred och 32 kammar) vad tror ni?
 

pro_climber

Välkänd medlem
22 dec 2007
808
3
18
Vindeln
Det går, jag tog en från en Nytro XTX. Förlängde flipen, dock så är drivhjul ett bekymmer. Du måste ned till 6-7 kugg för att det ska rymmas fram. Gjorde egna hjul typ no-slip.
Det blev än väldigt rolig maskin. Hade även Skinz-båge bak.
Ska gräva fram nån bild sen.
Lycka till
 

pro_climber

Välkänd medlem
22 dec 2007
808
3
18
Vindeln
Luftintaget är jag oskyldig till:)
Sen var jag tvungen att sätta in ett "lyfthjul". En axel med två mindre hjul som sattes i tunneln just över bakre sving/sax. Är inte med på kortet då mattan hänger en del..
 

Fish

Välkänd medlem
29 dec 2009
990
1
18
Arbrå
Ja jag tyckte det såg lite väl slackt ut... Får se hur det blir med min. Ska få den i åkdugligt skick först, boogien är lite halvkrokig och nån sax som är av osv. Men jag har ju mattan liggandes så varför skulle jag inte göra det egentligen. Vad gjorde du dina drivhjul av? Har du någon bild på dom med kanske?
 

kallholmen

Välkänd medlem
14 feb 2013
1.019
6
38
Sthlm
Alltså det känns lite som perspektivfel eller som du fotat med en skev lins. Maskinen ser pytteliten ut, skidorna enorma och mattan är ju absurd.
Frän!
 

pro_climber

Välkänd medlem
22 dec 2007
808
3
18
Vindeln
Haha nä dom har jag inget kort på, tur det! Det var kanske världens hittills värsta rondellkapningsprojekt..

Nä maskinen var väldigt liten, skidor och matta..STOOR:)