32millimeters kammar

OrrenXLT

Välkänd medlem
1 jan 2000
404
0
16
Råneå Sverige
ni som har 32mm kammar på XLT SP -96,

har ni modififierat nånting för att kammarna ska få plats, typ tagit bort förstärkningarna i bandtunneln. Jag har nyligt köpt en bombardier matta med 30millimeters kammar och när jag skruvat fast boggien igen och spänt mattan upptäcker jag till min fasa att mattan inte går att dra runt. Nu har jag tagit bort dynan och borrat bort förstärkningsbalkarna under bandtunneln, jag ska ta dom till skolan o höra om dom kan fräsa ner dom 5milli på Itek. jag undrar egentligen om min skoter är specifik mot alla andras för ingen har sagt något om detta.
 

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
44
Bredbyn
www.henkew.com
Är det inte bara några skydd för kylarna du menar med "förstärkningsbalkarna"?
På många skotrar sitter det plastskenor längst med tunneltaket som ska skydda kylarna om man har dubbad matta...

Är det såna så är det bara att ta bort dom, för du kör väl inte dubbat?
 

OrrenXLT

Välkänd medlem
1 jan 2000
404
0
16
Råneå Sverige
[Uppdaterat: Senast editerat den 28-Nov-03 kl 06:42 PM (CET)]mina kylare sitter under fotstegen och framför drivrullen. Jag tror då de är nån slags förstärkning för bandtunneln känns skitmjuk nu när dom inte sitter där och dom ser ut som förstärkningar också, dom är cirka 2cm höga o 2cm breda, lika långa som bandtunneln och med en fräst ränna på mitten o gjorda av aluminium
 

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
44
Bredbyn
www.henkew.com
Ja just det ja, polaris har kylarna där...
Då ska du nog inte lita på mitt svar, jag vet inte hur det funkar på din skoter.

Fast som det låter så ser dom ut precis som skydden i min bandtunnel, med den skillnad att mina är av plast.
Här kan du se hur det ser ut på min skoter, och det är alltså bara skydd för kylarna: http://www.henkew.web1000.com/hojare/
Det kan ju vara skydd för själva tunneln, och att den känns mjuk kan vara för att du skruvat lös dynan, för det hade du väl?

Vi får väl hoppas att någon har bättre koll på polaris...
 

OrrenXLT

Välkänd medlem
1 jan 2000
404
0
16
Råneå Sverige
jo dom ser ut så där, och det är nog för att jag har tagit bort dynan den var mjuk, efter ett tags funderande kom jag fram till att dom skulle vara helt värdelösa som förstärkningar så jag tar bort dom helt så är det problemet ur världen
 

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
44
Bredbyn
www.henkew.com
Nejdå, några mm alu-plåt håller säkert om en heldubbad matta slår emot när man ligger och kör 150km/h! x(

Nejmen, du tänkte kanske när man kör odubbat och då duger dom som sagt inte något till.
Men med dubbar skulle jag helt klart låta dom sitta kvar!
 

Big Matti

Medlem
1 jan 2000
24
0
1
Du måste byta ut till mindre drivhjul för att få ner mattan från bandtunneln.
Är det bak som problemet ligger så flytta ner hela boggien, bara svetsa nya plattor att fästa den i.

/Big Matti
Spunkbastards.com