300 mil averkade på c8-07.

majkel

Välkänd medlem
15 feb 2007
256
0
16
ånge
passerade 300 mil i helgen, och har hittils inte stöt på några problem,kan konstatera att crossfiren är human på v.remmen,samma gäller slidesen trots mkt körning på snöfattiga områden.som på många andra smälte bukplasten vid utblåset, åtgärades av åf ...mer skyddsfolie, verkar hålla nu.har för denna säsong montera in black magic v-kit samt pipa,en klar förbättring kanske inte dom första meterna men 50-60 km till toppfart blev skillnaden markant, är lite jobbig på riktigt krokiga leder, men lite öppnare ytor samt ospårat så kommer den till sin rätta. och en 38mm matta skulle nog har passat bättre än 32mm. svängradie som ett last fartyg, men dom 2 sistnämda är ju åtgärdade på 08.
 

majkel

Välkänd medlem
15 feb 2007
256
0
16
ånge
bor i ånge västra medelpad, ingår 2 svängar en in åkersjön, en i borga..men vi har bra me snö här nu trots veckans varm väder.
 

majkel

Välkänd medlem
15 feb 2007
256
0
16
ånge
he he ja de må ja säga...du måste bott på skotern? har bara kört ynka 425 nu...få skylla på 3 barn och fruntimmer
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
wow... de int lite!!
kört alla mil själv!? och har du fått renovera/fixa nåt?!
Japp

Nej jag har inte fått renovera nåt. Det är slitdelar som har gått sönder. Tändplatta, ett motorfäste har lossnat, tre magnapuller har gått sönder, chassit har gått sönder i nitningen så att delarna har fallit isär, vajern till avgasventilerna har lossnat ett par gånger, halvljuset har gått sönder på ena sidan, handtagsvärmarna har gått sönder två gånger + ungefär lika mycket förra säsongen, dock så har allt gått på garantin
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Men jag är imponerad av högkamsmattan som höll ihop i 1070 mil innan jag var tvungen att byta ut den.

Sen är det inte så imponerande med 300 mil på en variatorrem, jag tog mig 700mil på en rem förra året.
Hur variatorn är byggd är ett kapitel för sig.
 

Byarno

Välkänd medlem
6 mar 2008
674
0
16
46
Piteå
m.facebook.com
Men jag är imponerad av högkamsmattan som höll ihop i 1070 mil innan jag var tvungen att byta ut den.

Sen är det inte så imponerande med 300 mil på en variatorrem, jag tog mig 700mil på en rem förra året.
Hur variatorn är byggd är ett kapitel för sig.
ojj *****r!! förbrukade min första rem på Cf 1000 efter 120 mil riktigt hård puderkörning... 1895:- kostar en rem till 1000cc arna, inte kul!!

Fan va bra mattan verka hålla bra på dom nyare M-modallerna.. =)

Attak 20 mattan jag hade på M7an håll inte länge...
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Jo men den mattan höll osedvanligt dåligt. Den enda maskin som fungerade ordentligt med den mattan var m5:an. Det är till och med så att en lokal stjärna från arjeplog köpte en m5 i våras och var extremt imponerad över hur den gick på vattnet. Han körde ju ifrån summit 800, rmk 800 och summit 1000 med den. Tydligen är det så att mattan gör det möjligt att flyta mer på vattnet. Och det kände man när man jämför m5 vs m6, det är en stor skillnad.
Men tyvärr har den mattan utgått på grund av dålig kvalitet. Finns inte att köpa ny längre. Fast det är också en extremt lång historia som jag kan ta på begäran.
 

Byarno

Välkänd medlem
6 mar 2008
674
0
16
46
Piteå
m.facebook.com
Jo, jag har en attak matta (141") liggandes hemma!! tänkte förlänga Cf:en och sätta på den, var skit nöjd med den mattan på M7an, förutom att den höll så dåligt då.. men orkar inte då det säkert blir skoterbyte nästa år.. Köpte nya 44as mattan som kom till i år, och den är jag riktigt nöjd med...
 

Spinnjonte

Välkänd medlem
8 okt 2006
486
0
16
Skellefteå
Lite offtopic nu men...finns det nån bra matta ni kan rekomendera till en 144" mountaincat 800? Vet nån var man kan köpa förlängninsskenor så man kanske länger på den till 151-153-156"?
Klarar man sig bra med en 44:a kanske?
Hållbarhet med en 44:a mot en 51 mm:s?
 

Byarno

Välkänd medlem
6 mar 2008
674
0
16
46
Piteå
m.facebook.com
hmm... vet inte om det finns längre.. men på min Thundercat Predator har jag ett förlängningskitt från SLP... Den var orginal 136" och nu förlängd till 144"...