30-40 tkr. Vilken skoter?

henke3

Semi PRO sledder
1 jan 2000
32
0
0
Tjenare!

Jag har just sårt iväg min gamla pärla (en exciter 570-89)

Nu kommer den svåra biten...nämligen att hitta en bra skoter i den evigt växande djungeln av modeller.

Är det värt att köpa en "snömaskin" för dessa slantar, eller ska man satsa sina pengar på en lättare maskin med högkamsmatta? De rikiga snömaskinerna brukar oftast vara svåra att hitta för dessa slantar, och de man hittar blir man oftast så skeptisk över, just på grund av priset.

Så...någon som har ett bra tips för en rolig leksak för surt intjänade slantar? Krav: Att den skall kunna hantera lössnö bra.
 

rogereriksson

Välkänd medlem
1 jan 2000
527
0
16
Polaris XC600-99 är ett bra alternativ = kan rekommenderas

Men alltså hellst från -99 och framåt
 

the trasher

Välkänd medlem
1 jan 2000
226
0
16
om den ska kunna hantera lössnö bra så är nog inte xc600 att rekomendera, har själv en sådan fast 500 och det är ju en fin maskin men inget för mycke lössnö....

skulle hellre rekomendera någon arctic ZR600 -98 och uppåt, som är fina maskiner och med HK-matta går rätt bra i lössnö för att vara en kort maskin, men är samtidigt en mycket fin ledmaskin..kul skoter att leka runt med, går väldigt bra enligt mig. finns att få för mellan 30-40 beroende på skick och mil..
 

olle

Välkänd medlem
1 jan 2000
117
0
6
du kan altid få en artic snömaskin!powder är inte dyrt!såg en powder 700 -99 för 40 tusen!annars kan du köpa en powder special/extreme eller vad dom heter!artic är billigast fasst dom har sitt rykte om dåliga motorer!
 

rogereriksson

Välkänd medlem
1 jan 2000
527
0
16
Den XC600 som jag hade fungerade bra i de flesta förhållanden, den är ganska lätt vilket leder till bra hanterbarhet.
32mm matta är ett villkor, varken mer eller mindre.
Betydligt piggare med 32matta än en 500 som kanske egentligen inte riktigt är anpassad för 32kamm (om du inte drevar om).
Det är naturligtvis inte någon extrem djupsnömaskin men passar ändå i många miljöer.
 

polaris

Välkänd medlem
1 jan 2000
130
0
6
rmk 500 från 00 kan du få lös från kanske 43 000:- dom är fina både på leden och utanför !
 
X

xc 60098a

med 32mm kammar ...går fan lika bra som en 99a det är ju samma boggie pluss att den plogar inte lika mycket som 99an buk.+ högre komp i 98an så varför skulle inte den gå lika bra min tar sig d fram på alla ställen vi vanliga dödliga förare vågar åka..+ att personligen tycker jag 98an är finare ..sen är den mycket billigare åxå ..lr ja de skiljer ju en 5-6 tusen
 
P

plopp

skulle rekomendera en mxz 583 eller 670, hk matta på den så går de jävligt bra i lössnö oxå. när jag man själv e fattig student så får man hålla till godo med en 583:a, men knallar på bra tycker jag
 

kungbore

Medlem
1 jan 2000
24
0
1
MACH Z såklart! Köp d verta du kan sitta på som standardmaskin! Härligare motorer än bigblock tripplarna finns inte!!