2010 summit

snajp

Välkänd medlem
2 dec 2006
106
0
6
Hej alla skoter tokiga. Tänkte köpa mig en ny summit och då undrar jag hur ni som har en sådan upplever den på leden . tack på förhand Tomas
 
E

ejwbegysv

årsmodell 2010 är det nog inte så många som har kört :)
 

baus

Aktiv medlem
18 nov 2007
52
0
1
Kra
Hallå! Well, jag äger och har framfört en xp summit 800 -09 i 200 mil (199,5) Samt att 600 xp -09 summiten inhandlades i slutet av säsongen, jag tycker följande:
Mycket fin maskin, varvar aningen högt när man ska köra efter led, remproblem har jag inte haft alls, tycker dock att styret vibrerar rätt betänkligt, snygg är den att se på, älskar den blåvita färgcombon, har köpt till vindavvisare för händerna, ett MÅSTE om man gillar att köra under försäsongen, eftersom jag bor i Kiruna är skotern endast framförd på snö, därför har jag även alla kammar intakta, och mattan ser inte ens sliten ut. Den (800an) drar SJUKT lite bränsle, så lite att jag kontaktade ÅF för att höra att den inte gick för magert, men det gjorde den inte. 1,6 liter milen, rätt okej för en 800 om man säger så...

Om man summerar kan man säga: Mycket maskin för pengarna, du kan säkert få tag i en beggad för 90-100t när de som byter varje år lämnar in sina gamla i November därnågonstans.

Men den är ju gjord för att äta lössnö och inte led så mycket, tänk på det innan du shoppar. Men jag är svinnöjd själv.
 

snajp

Välkänd medlem
2 dec 2006
106
0
6
o tack . jätte snällt av er .ska fundera lire på vad ja ska köpa. men äter summiten mycket slaides på leden.
 

sjoons

Medlem
24 aug 2009
34
0
1
Orsa
Köp inte en summit om du mest åker led, den gör ingen nytta där.
Lika bra att du köper en MXz eller en Renegade.
Renegaden går även mycket bra i lössnö, kanske sviker dig om du ska upp för en jävligt brant backe annars helt kung.