2010 rmk 600 155 cfi eftermarknads variator fjädrar och vikter

MelleOhlund

Ny medlem
24 okt 2024
1
0
1
19
Sverige
finns det möjligtvis någon som har en aning vad som kan vara bra grejer att köpa till variatorerna för att få den mer rapp på lägre varv

30952
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.901
886
113
Kramfors
De billigaste alt som ger bet rappare svar från stillastående och krypfart är att sätta i hårdare fjäder i starttryck.
Enligt Polaris reservdelslista sitter de en
7043829
SPRING, DRIVE CLUTCH, 800 HP140/330
Köp då en fjäder med högre starttryck ex 160/330 eller så nära de trycketr som möjligt.
Men de är förutsatt att de sitter en org fjäder där nu.
 
Last edited:

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.288
1.111
113
Stora Blåsjön
Sen en sak som väldigt många helt verkar missar är att kolla skicket på viktbussningarna och rullarna i primärvariatorn. Är de kass så kommer den bli slö och växla dåligt/konstigt.

Annars sitter det rätt bra grejor från fabrik i dessa så som boost säger kan man sätta i en hårdare fjäder i starttryck för mer rapphet.